-
شماره ركورد
15600
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
15600
-
پديد آورنده
ياشار فروهر
-
عنوان
همسويي استراتژيك در چارچوب مدل BSC در شركت ساپكو (مطالعه موردي: معاونتهاي ساخت خودكفايي)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت اجرائي
-
سال تحصيل
فروردين ماه 1394
-
تاريخ دفاع
فروردين ماه 1394
-
استاد راهنما
دكتر بنيادي نائيني
-
استاد مشاور
دكتر فطانت فرد حقيقي
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
چكيده
در محيط پرتلاطم كسبوكار امروز، موفقيت سازمانها درگرو جهتگيري همه بخشهاي سازمان، در راستاي مسير استراتژيك آن است. در چنين محيطيكه بيشترين سرمايهگذاري سازمانها بر روي فناوري اطلاعات و دستگاههاي اطلاعاتي صورت ميگيرد، سازمانها در جهت رسيدن به اهداف استراتژيك خود چارهاي جز استفاده از فناوري اطلاعات بهعنوانيك منبع استراتژيك ندارند و اينجاست كه مفهوم همسويي استراتژيهاي فناوري اطلاعات و كسبوكار (همسويي استراتژيك)، معني پيدا ميكند. همسويي استراتژيكبهكارگيري فناوري اطلاعات به شيوهاي شايسته و به هنگام و در توازن با استراتژيها، اهداف و نيازهايكسبوكار اشاره دارد. تحقيقات انجامشده در زمينه همسويي استراتژيك، وجود ارتباط مثبت و مؤثر بين استراتژيهاي رقابتي، فناوري اطلاعات و عملكرد سازماني را نشان ميدهد و مديرانيكه در سازمانهايشان موفق به ايجاد همسويي استراتژيهايكسبوكار و فناوري اطلاعات شدهاند، تأكيد ميكنند كه ايجاد يكپارچگي براي بقا و موفقيت سازمانها ضروري به نظر ميرسد. اما متأسفانهباوجوداينكه واژه همسويي استراتژيك از سال 1970 در محافل علمي خارج از كشور مطرح بوده است و تحقيقات مختلف نشاندهنده ارتباط بين همسويي استراتژيك و عملكرد سازماني است، تاكنون اين مطلب كمتر در سازمانها و محافل علميكشورمان موردتوجه قرار گرفته است پس اميدواريم در اين تحقيق علاوه بر بيان مفاهيم مرتبط با همسويي استراتژيك و معرفييكي از مشهورترين مدلهايارائهشدهدرزمينه همسويي استراتژيك، راهكارهاي عملي جهت سنجش ميزان همسويي استراتژيك ارائه دهيم. در اين تحقيق بر آنيم تا با استفاده از كارت امتيازي متوازن واحدهاي مختلف سازماني را حول استراتژيهاي سازمان همسو و همراستا نماييم.
واژههاي كليدي: همسويي استراتژيك، كارت امتيازي متوازن، شركت ساپكو
-
لينک به اين مدرک :