-
شماره ركورد
16060
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
16060
-
پديد آورنده
ماندانا جاويدجم
-
عنوان
مدل سازي تاثير لوگو بر مشتري از منظر نوروني مغز
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت اجرايي
-
سال تحصيل
اسفند ماه 1394
-
تاريخ دفاع
اسفند ماه 1394
-
استاد راهنما
دكتر علي بنيادي نائيني
-
استاد مشاور
دكتر رضا لشگري
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
چكيده
بخش مبهم يا نهفته هر موضوع مسلما داراي اطلاعات ارزشمندي است كه در صورت آشكار شدن، دنياي جديدي را در هر زمينه خواهد گشود. در علم بازاريابي شاخه نوظهوري به نام بازاريابي عصبي، سعي در دستيابي به اين دنياي جديد دارد. جايي كه بتوان بر اعماق مغز مشتري رسوخ كرد تا آنجا كه به نادانسته هاي مشتري دست يافت. چرا كه تفاوت فاحشي بين آنچه افراد در ذهن دارند و آنچه به زبان مي آورند وجود دارد.
علامت تجاري هر نهاد، سازمان يا شركت، به عنوان يك نشان، اطلاعات ناملموسي را به مخاطبان خود منتقل مي نمايد. بدون شك طراحي يك نشان داراي نكات ظريفي است كه در پذيرش، ماندگاري، بيادماندن و منحصربفردي آن نقش بسزايي دارد كه مي تواند باعث جذب و يا دفع مخاطبان گردد. يك نشان تجاري را مي توان از زواياي مختلف مورد ارزيابي قرار داد. از سوي ديگر افراد مختلف، ارزيابي هاي متفاوتي از علامت تجاري خواهند داشت.
در اين تحقيق پس از جمع آوري نظرات طراحان نشان هاي تجاري، سيگنال هاي مغزي آنها ثبت و تحليل گرديد و مدل نهايي استخراج گرديد. از سوي ديگر نظرات افراد عادي كه توانايي طراحي نداشتند نيز جمع آوري گرديد و در ادامه سيگنال هاي مغزي ايشان نيز ثبت و تحليل شد. در پايان نتايج بدست آمده در هر دو گروه مورد ارزيابي قرار گرفت. جمع آوري اطلاعات به صورت ميداني از طريق پرسشنامه الكترونيكي و مصاحبه حضوري صورت پذيرفت. تحليل ها با نرم افزار SPSS انجام شد مدلسازي با روش ديميتل فازي و PLS صورت گرفت. مطالعات آزمايشگاهي با ابزار نوارمغز ثبت گرديد و توسط نرم افزار متلب و EEGlab وسايكوپاي مراحل ثبت و تحليل انجام گرديد. در هر يك از مراحل به ويژگي هاي طراحي يك نشان موفق و نقش بسزاي آنها پرداخته شده است.
واژههاي كليدي: نوروماركتينگ-لوگو- بازاريابي-علوم عصبي-نورو
-
لينک به اين مدرک :