-
شماره ركورد
16179
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
16179
-
پديد آورنده
فربد كتابچي
-
عنوان
تعيين قيمت اقتصادي محصولات فناورانه براي ورود به بازار با در نظر گرفتن مفهوم عدم قطعيت مطالعه موردي SELF CHECKOUT TECHNOLOGY
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت تكنولوژي
-
سال تحصيل
تيرماه 1395
-
تاريخ دفاع
تيرماه 1395
-
استاد راهنما
دكتر سعيد يعقوبي
-
استاد مشاور
دكتر سعيد ميرزا محمدي
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
چكيده
سازمان ها پيوسته به دنبال بالابردن سود خود از طريق به كارگيري سياست هاي مناسب با توجه به شرايط محيطي و مشتريان مي باشند كه يكي از مهم ترين اين سياست ها ، تعيين قيمت اقتصادي در جهت افزايش سازمان سود سازمان مي باشد. در اين خصوص بايد به اين سوال پاسخ داد كه آيا رفتار مشتريان در برابر قيمت محصولات يكسان مي باشد يا رفتار متفاوتي از خود نشان مي دهند؟ واضح است كه در بسياري از مواقع واكنش مشتريان در مواجهه با قيمت يكسان نبوده و بر اين اساس نيازمند تفكيك بازار و انعطاف پذيري در قيمت گذاري مي باشيم . همچنين نكته مهم ديگر كه امروزه در بازارها نقش بسزايي ايفا مي كند توجه به نيازهاي مشتريان و ايجاد شرايطي به منظور كمترين اتلاف وقت براي دريافت محصولات مي باشد. يكي از بارزترين اين اوقات، زماني است كه مشتري مجبور به ايستادن در صف بوده و چنانچه اگر طول صف به تعدادي بيش از حد متعادل خود برسد سبب از دست دادن مشتريان و كاهش سود سيستم خواهد شد .
لذا در اين تحقيق به ارايه يك مدل رياضي براي مسئله قيمت گذاري فروش يك محصول فناورانه در يك واحد فروشگاه زنجيره اي پرداخته مي شود . فرض بر اين است كه اين فروشگاه داراي چندين شعبه در يك شهر بزرگ مي باشد و بر اساس مناطق جغرافيايي و همچنين تقاضا، بايد قيمت فروش را بايد طوري در نظر بگيريم كه در ضمن برآورده شدن تقاضا و توانايي خريد محصولات آن منطقه توسط مشتريان، سود مجموعه
نيز بيشينه گردد . بحث صف و پارامترهاي آن موضوعي است كه خلا آن در مسائل مكان يابي- قيمت گذاري به خوبي حس مي شود كه تا حد زيادي كارايي و اثربخشي فروش را تحت تاثير قرار مي دهد .
براي اين منظور ابتدا يك مدل رياضي مكانيابي قيمت گذاري بر اساس نحوه قيمت گذاري شعبه اي و در يك بازار انحصاري براي محصولات فناورانه در فضاي قطعي ارايه شده و به منظور توسعه مدل به شرايط غير قطعي و نزديكي به شرايط واقعي، به كمك مدل استوار مولوي در فضاي عدم قطعيت توسعه داده مي شود .
واژههاي كليدي: قيمت اقتصادي، ، محصولات فناورانه ، قيمت گذاري شعبه اي ، عدم قطعيت
-
تاريخ ورود اطلاعات
1395/09/30
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
اعظم صادقي
-
لينک به اين مدرک :