-
شماره ركورد
16558
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
16558
-
پديد آورنده
هستي كاشفي باهر
-
عنوان
جلوگيري از تصادف در ارتباطات خودرو به عابر مبتني بر تلفن هوشمند در محيط ابر پردازشي همراه
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي فناوري اطلاعات - شبكه هاي كامپيوتري
-
تاريخ دفاع
اسفند ماه 1394
-
استاد راهنما
دكتر محمود فتحي
-
دانشكده
كامپيوتر
-
چكيده
چكيده
شبكههاي خودرويي همواره ميكوشند تا نقش خود را در حفظ سلامت كاربران جاده پررنگتر كنند. مشكل تصادفات جادهاي همواره آسيبهاي اقتصادي و روحي زيادي بر دولت و مردم وارد ميآورد. با توجه به اينكه آسيبپذيرترين قربانيان حوادث جادهاي عابران هستند سعي داريم از ارتباطات خودرو به عابر جهت حفظ سلامت عابران استفاده كنيم.
بدين منظور، نوعي از شبكههاي خودرويي را بر پايهي تلفنهاي هوشمند ارائه داديم كه توسعهي آن هزينهي زيادي به مردم و دولت تحميل نميكند. علاوه بر اين تلفنهاي هوشمند در دسترس افراد زيادي قرار دارند و بيشتر مردم با نحوهي استفاده از اين ابزار آشنا هستند. اين شبكه به هيچ زيرساخت خودرويي و جادهاي نياز ندارند و ارتباط دستگاههاي موبايل باهم از طريق استانداردهاي IEEE802.11 صورت ميگيرد.
در اين روند، دادههاي مدل حركتي عابر براي تلفن هوشمند راننده ارسال ميشوند سپس پردازشهايي روي تلفن هوشمند راننده با توجه به دادههاي دريافت شده و دادههاي مدل حركتي راننده صورت ميگيرد. اگر اين پردازشها احتمال وقوع تصادف را پيشبيني كنند تلفن هوشمند هشداري به راننده خواهد داد تا بتواند در زمان مناسب واكنش نشان دهد و از وقوع حادثه جلوگيري شود. اين همكاري تلفنهاي هوشمند در تبادل داده و سپس پردازشهايي كه روي آنها صورت ميگيرد حالت شبكهي خودرويي پيشنهاد شده را به محيط ابر پردازشي همراه، نزديك ميكند هرچند كه واقعاً در شبيهسازي، ابري به صورت مركزي در نظر گرفته نشده است.
واژههاي كليدي: ارتباط خودرو به عابر، تلفن هوشمند، ابر پردازشي همراه
-
تاريخ ورود اطلاعات
1395/11/18
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
اعظم صادقي
-
چكيده به لاتين
Abstract:
Vehicular Ad-hoc networks always try to protect road users. Road accidents problem has economic and mental damages on government and people. With consider that most vulnerable road users are pedestrians, we are going to use vehicle to pedestrian communications to safe pedestrians. So we’ve proposed VANET based on smartphones which doesn’t force government and people to pay a lot of money. Additionally smartphones are more accessible and most of the people are familiar with using these devices. This network need no vehicular and road infrastructures and mobile devices communicate each other via IEEE802.11 standards. In this functional flow, pedestrian’s mobility model data would send to driver’s smartphone and then some process runs on driver’s smartphone with having pedestrian’s mobility model data and driver’s mobility model data. If this process could predict accident probability, driver’s phone will show an alarm to the driver so he can react in suitable time and avoid accident. This cooperative works between smartphones for sending data and processes on smartphones make our proposed vehicular network like mobile cloud computing environment. But in real, we did not consider any central cloud in the simulations.
Keywords: V2P communication, Smartphone, Mobile Cloud computing.
-
لينک به اين مدرک :