-
شماره ركورد
18453
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۸۴۵۳
-
پديد آورنده
مهنام منفرد
-
عنوان
افزايش تعامل كودكان در فرايند خدمات كتابخانه اي با رويكرد بازيگوشانه
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
طراحي صنعتي
-
تاريخ دفاع
آبان ۱۳۹۶
-
استاد راهنما
دكتر مهدي خرم
-
دانشكده
معماري و شهرسازي
-
چكيده
با توجه به كاهش ميزان مطالعه در جامعه ايران، اين پروژه قصد دارد با روش بازيگوشانه به ترويج كتاب خواني و ايجاد انگيزه براي مطالعه در جامعه كمك كند. طبق تحقيقات به دست آمده بهترين سن براي نهادينه كردن مطالعه و عادت به كتابخواني، سنين كودكي است. بر همين اسناد مطالعه موردي ، كتابخانه كودك و نوجوان كانون پرورش فكري براي ترغيب حضور آنها در محيط و افزايش كتابخواني قرار گرفت. در فاز اول اين پژوهش، مفاهيم بازيگوشانه و طراحي خدمات مورد آناليز قرار گرفت و بعد به بررسي مطالعات در حيطه ارائه تجربه بازيگوشانه در زمينه هاي مختلف و اقدامات صورت گرفته توسط فعالان حوزه كتاب و كتابخواني كودكان براي ترويج كتابخواني پرداخته شد . با توجه به اطلاعات و مباني نظري به دست آمده در فاز پژوهش طراحي به مشاهده مستقيم در زمينه، مصاحبه با متخصصان و تعامل با كودكان پرداخته شد كه اين فرايند با نمونه گيري احتمالي بر 15 كاربردختر و 15 كاربر پسر انجام شد. بنابر تحليل و بررسي اطلاعات به دست آمده، منجر به طراحي كيوسك تعاملي و اپليكشني براي ارائه تجربه بازيگوشانه در فرايند خدمات كتابخانه و ترغيب كودكان به حضور در كتابخانه و مطالعه شد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1396/11/22
-
تاريخ بهره برداري
1/27/2018 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
مهنام منفرد
-
چكيده به لاتين
By notice to the decreasing amount of study in Iran society, this research intends to help the promotion of reading book and motivation for more reading in society by playful approuch. According to studies the best age for institutionalizing reading and habit of reading is childhood. Based on this case study, library of Institute for the Intellectual Development of Children and adolescence is placed on the area for encouraging their presence and increasing studying. At the first phase of this research (literature review),the attention is paid for reviewing study in different contexts and proceedings by active persons in books and children reading in scope of presentation of gameful experience for promoting their reading. In the theoretical background phase the implications of playfulness and designing services were analyzed. Based on data and acquired theoretical bases in design research phase, it has been paid to direct observation in the field, interviews with experts and interaction with children, this was taken out by random sampling from 15 daughters user and 15 boys users, based on analyzed data acquired resulted to designing interaction Kiosk and an application for presenting playful experience in library services process and encouraging them for presence in library and studying.
-
لينک به اين مدرک :