-
شماره ركورد
18654
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۸۶۵۴
-
پديد آورنده
علي تركمان
-
عنوان
مدلسازي فني، اقتصادي و تعيين پارامترهاي عملكردي چيلر جذب سطحي دوبستره آب/سيليكاژل به همراه بازياب جرم و حرارت
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
تبديل انرژي - علوم حرارتي
-
تاريخ دفاع
فروردين ماه ۱۳۹۶
-
استاد راهنما
دكتر سپهر صنايع
-
دانشكده
مكانيك
-
چكيده
سيستم¬هاي سرمايش جذب سطحي، به دليل سازگاري با محيط زيست، استفاده از انرژي با ارزش دمايي پايين¬تر و سادگي طرح، جايگزيني مناسب براي سيستم¬هاي سرمايشي تراكم بخار و جذبي مي¬باشند. اما پايين بودن ضريب عملكرد و توان سرمايش در آنها نسبت به سيستم¬هاي سرمايش تراكمي و جذبي به نسبت حجم و جرم آنها، مانع از تجاري شدن فراگير آنها شده است. در سال¬هاي اخير توجه ويژه¬اي در امر تحقيقات به اين نوع از سيستم¬ها شده است. بيشتر تحقيقات صورت گرفته، در زمينه افزايش توان سرمايشي و ضريب عملكرد، از طريق انتخاب جفت جاذب¬هاي بهينه، طراحي بسترهاي مختلف و اضافه كردن سامانه¬هاي مختلف مانند بازياب¬هاي دمايي و جرمي بوده است. در اين پژوهش در ابتدا مروري بر تحقيقات انجام گرفته در مورد اين نوع از سامانه¬هاي توليد برودت صورت گرفته است. تحقيقاتي كه در جهت بررسي اين سامانه¬ها از منظر سازگاري با محيط زيست و بهبود كيفيت دستگاه، براي رسيدن به توان توليد برودت و ضريب عملكرد بيشتر، نسبت به جرم و حجم آن، انجام گرفته است. سپس يك دستگاه چيلر جذب سطحي دوبستره آب/سيليكاژل به همراه بازيابي جرم و حرارت، به روش پارامترهاي فشرده گذرا، مدلسازي رياضي شده است. در نهايت تاثير پارامترهاي مختلف فيزيكي از جمله ارتفاع فين، قطر لوله، ضخامت فين، فاصله فن و مشخصات ترموديناميكي از جمله دما و دبي جريان سيال گرم و خنك كننده و زمان سيكل بر توان سرمايشي و ضريب عملكردي مورد بررسي قرار گرفته است. همچنين تاثير افزودن ذرات فلزي به بستر جاذب در عملكرد دستگاه مورد مطالعه گررفته است. همچنين با فرض عمر 15 ساله براي دستگاه، يك تابع هزينه اوليه كه در يك سال سرشكن شده است براي سيستم تعريف شده است و تاثير تغيير مشخصات فيزيكي بر هزينه اوليه ساخت دستگاه، مورد بررسي قرار گرفته است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/01/20
-
تاريخ بهره برداري
4/9/2018 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
علي تركمان
-
لينک به اين مدرک :