-
شماره ركورد
18741
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۸۷۴۱
-
پديد آورنده
بهرام نقيلو
-
عنوان
تاثير چابكي سازماني بر قابليت يادگيري سازماني با ميانجيگري متغيير فرهنگ سازماني (مورد مطالعه: بانك مركزي)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديت اجرايي
-
تاريخ دفاع
اسفند ۱۳۹۶
-
استاد راهنما
دكتر سيامك نوري
-
استاد مشاور
دكتر سيدفريد قنادپور
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
چكيده
هدف از اين تحقيق تاثير چابكي سازماني بر قابليت يادگيري سازماني با ميانجيگري متغير فرهنگ سازماني(مورد مطالعه: بانك مركزي) است. پژوهش حاضر از نظر هدف، كاربردي است. از حيث روش نيز توصيفي-پيمايشي است. جامعهي آماري در تحقيق حاضر عبارت است از كليه كاركنان با مدرك كارشناسي و بالاتر بانك مركزي كه تعداد آنها 1700 است. مقدار حجم نمونه با توجه به حجم جامعه (1700) با استفاده از جدول مورگان با سطح خطاي ۵ درصد 313 نفر به عنوان نمونه انتخاب مي شوند. روش نمونه گيري تصادفي ساده است. كه در نهايت 302 پرسشنامه برگشت داده شد. در اين تحقيق از پرسشنامه 35 سوالي پرسشنامه فرهنگ سازماني دنيسون، 15 سوالي چابكي سازماني شريفي و ژانگ و پرسشنامه 21 سوالي يادگيري سازماني نيف استفاده شد. از آزمون كولموگروف- اسميرنف در راستاي بررسي نرمال بودن و سپس از آزمون معادلات ساختاري و تحليل مسير با نرم افزار lisrel استفاده شد. نتايج نشان داد كليه فرضيات تاييد شده و فرضيه اصلي مبني بر تاثير چابكي سازماني بر قابليت يادگيري سازماني با ميانجيگري متغير فرهنگ سازماني تاثير معناداري دارد.
كلمات كليدي: چابكي سازماني، قابليت يادگيري سازماني، فرهنگ سازماني
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/02/10
-
تاريخ بهره برداري
3/17/2018 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
بهرام نقيلو
-
چكيده به لاتين
Abstract
The purpose of this study was to investigate the effect of organizational agility on organizational learning capabilities with the mediating of organizational culture variable (Case Study: Central Bank). The present study is applicable to the purpose. The method is also descriptive-survey. The statistical population in this study is all employees with a Bachelor's degree and above the Central Bank whose number is 1700. The sample size is selected according to community size (1700) using the Morgan table with a 5% error rate of 313 people. Simple random sampling method. Finally, 302 questionnaires were returned. In this research, 35 questionnaires of Denison's organizational culture questionnaire, 15 questions of organizational agility of Sharifi and Zhang and 21 questions of organizational learning questionnaire were used. The Kolmogorov-Smirnov test was conducted to investigate the normality and then the structural equation and path analysis using LISREL software. The results showed that all hypotheses confirmed and the main hypothesis of the effect of organizational agility on the organizational learning ability with the mediating of organizational culture variable has a significant effect.
Keywords: Organizational agility, Organizational learning capability, Organizational culture
-
لينک به اين مدرک :