-
شماره ركورد
19276
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۹۲۷۶
-
پديد آورنده
محمد مهين زارع
-
عنوان
بررسي عددي و تحليلي اثر اتصالات هيبريد در بهبود رفتار ارتعاشات در ورق هاي كفي ساده سازي شده
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
سازه و بدنه
-
سال تحصيل
۱۳۹۴
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۶/۸/۳۰
-
استاد راهنما
پروفسور محمد حسن شجاعي فرد
-
استاد مشاور
دكتر حامد سعيدي گوگرچين
-
دانشكده
خودرو
-
چكيده
در ساخت و توليد بدنه هاي خودرو معمولا حدود 7 الي 12 هزار نقطه جوش جهت اتصالات استفاده مي گردد. اين فريند زمان بر بوده و بعضا با محدوديت هايي در خصوص ضخامت و جنس ورق ها مواجه مي باشد. در سال هاي اخير خودرو سازان تمايل به استفاده از اتصالات جايگزين مانند اتصال هيبريد چسب-جوش دارند.
در اين پايان نامه به بررسي اثر بكارگيري اتصالات هيبريد چسب-جوش در فركانس هاي طبيعي كفي ساده سازي شده ي يك خودرو نمونه پرداخته شده است. بدين منظور، ابتدا مساله ي ارتعاشات يك ورق مقيد شده تحت انواع اتصال جوش و اتصال هيبريد چسب-جوش مورد مطالعه قرار مي گيرد. در اين بخش به منظور بررسي پارامتريك مساله، معادلات حاكم بر ارتعاشات استخراج مي شود. سپس به كمك روش GDQM دوبعدي حل مي شود. نتايج در اين قسمت نشان مي دهد كه جايگزيني چسب به جاي تعدادي از نقطه جوش ها (يعني كاهش تعداد اتصالات جوشي با بكارگيري اتصال هيبريد) مي تواند منجر به جبران كاهش فركانس هاي طبيعي گردد. در بخش بعدي اين مفهوم در خصوص اتصالات دور تا دور يك كفي ساده سازي شده بكارگرفته مي شود. مدل سازي اتصال هيبريد در كفي به كمك المان هاي فنر با ضريب سفتي هاي جابجايي و پيچشي بر واحد طول مشخص در شبيه سازي به روش اجزاء محدود انجام مي شود. در مورد خودرو نمونه مورد مطالعه در اين پايان نامه فاصله عمومي نقطه جوش ها در دور تا دور كفي حدود 5 سانتي متر بوده است. نتايج نشان داد كه با بكارگيري چسب هاي صنعتي مي توان با حفظ فركانس طبيعي سازه اين فواصل را تا 10 و 15 سانتي متر نيز افزايش داد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/06/11
-
عنوان به انگليسي
Numerical and analytical investigation of hybrid joint effect on the vibration of simplified under body sheets
-
تاريخ بهره برداري
9/3/2019 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
محمد مهين زارع
-
لينک به اين مدرک :