-
شماره ركورد
19368
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۹۳۶۸
-
پديد آورنده
هومن درستكار
-
عنوان
بررسي عددي و تجربي جريان داخل استوانه و راهگاه ورودي موتور ديزل به منظور افزايش ميزان چرخش جريان
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
تبديل انرژي
-
سال تحصيل
1394-1396
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۰۴/۳۱
-
استاد راهنما
دكتر حسينعلي پور - دكتر شهرياري
-
استاد مشاور
دكتر آرش محمدي - دكتر ابوالفضل محمد ابراهيم
-
دانشكده
مكانيك
-
چكيده
مهمترين هدف اين تحقيق ايجاد قابليت تعميم نتايج شبيه سازي به نتايج تجربي ميز جريان در تعيين مقدار چرخش جريان است تا ابزاري براي طراحان موتور جهت تخمين شرايط كاركرد موتور باشد لذا تحقيق جاري داراي دو قسمت تجربي و عددي است. در بخش تجربي با ايجاد اختلاف فشار و مراحل ايجاد عبور جريان هوا از راهگاه هاي ورودي بستار(سرسيلندر) و عبور آن از استوانه و ايجاد چرخش در پره هاي يك چرخش سنج پارويي (پدل ويل) وخوانش دور آن در دقيقه است كه در گشودگي هاي ثابت دريچه ورود هوا از 1 ميلي متر تا 10 ميليمتر انجام شد.
سپس مدل سه بعدي در نرم افزار پرواينجينير استخراج گرديد و در نرم افزار ورك بنچ انسيس بارگذاري شد و توالي اجباري فرآيند از مرحله ژئومتري و انسيس مشينگ تا فلوئنت و حل معادلات با مدل تنشهاي رينولدز انجام و نتايج فشار بعنوان معيار ارزيابي از فشار پايين دست استخراج گرديد.اين مراحل در سه حالت براي گشودگي دريچه هاي ورود هوا با مقداركمينه 2 ميليمتر و حد متوسط 5 ميليمتر و حداكثر 8 ميليمتر گشودگي شبيه سازي گرديد. و نتايج در هر شبيه سازي بطور جداگانه با مقادير متناظر در مقايسه با نتايج تجربي ارزيابي و داراي دقت مناسبي بودند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/06/25
-
عنوان به انگليسي
A Numerical & experimental study for enhansment swirl flow in a diesel engine port
-
تاريخ بهره برداري
3/19/2020 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
هومن درستكار
-
چكيده به لاتين
In the process of engine design, fully machining flow box are made as the air intake paths to the cylinders of the main dimensions, in order to assess the swirl of the flow in flow bench test in the openings of the various inlet valves.
In many cases, the multiplicity of design process the flow boxes has a lot of weight in cost.
Because the evaluation of the main samples generally takes place in the third stage of the five general design stages and limits the range of subsequent variations.
Many engine designers by referring to the windows offered by specialized companies based on targeted specifications.
Therefore, the decision was made to simulate the samples to increase the central design capability and finally to compare the results with the experimental test.
The main cylinder head samples were installed on the flow bench that mounted to swirl meter device and after that the valves will open from 2 mm to 8 mm.
Then a 3D model was extracted of all of component in Pro Engineer software, and loaded into the software of Workebench Ansys 18, and the sequence of the process from the geometric stage and produce Meshing to Fluent and solving the equations was extracted. The simulation was performed three times for opening the entrance valves Air with minimum openness of 2 mm and an average of 5 mm and a maximum of 8 mm were simulated.
-
لينک به اين مدرک :