-
شماره ركورد
19463
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۹۴۶۳
-
پديد آورنده
افشين خدادادمستشيري
-
عنوان
شبيه سازي سخت افزار در حلقه واحد كنترل الكترونيكي موتور توربوفن در شرايط پرواز
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
كنترل، ديناميك و ارتعاشات
-
سال تحصيل
۱۳۹۴
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۳/۱۲
-
استاد راهنما
دكتر مرتضي منتظري
-
دانشكده
مكانيك
-
چكيده
موتورهاي هوايي چه در زمينه¬ي حمل و نقل و چه در زمينه¬ي نظامي هر كدام بسته به كاربردشان امروزه نقش مهمي در زندگي انسان ها دارند. موتور¬هاي توربيني به دليل محدوديت¬هاي عملكردي همچون ماكزيمم دماي توربين، سرعت و شتاب شفت¬ها و غيره نيازمند سيستم كنترلي دقيقي است كه در هر لحظه خروجي-هاي كنترلي مورد نظر را تنظيم كند.
در هر سيستم كنترلي يكي از روش¬هاي بسيار مهم جهت اطمينان از طراحي صحيح سيستم كنترلي تست سخت افزار در حلقه است. شبيه¬سازي سخت¬افزار در حلقه ساختاري را براي طراحي و تست اوليه اجزاي موجود در سخت¬افزار با در نظر گرفتن اثرات متقابل بين سخت¬افزار و نرم¬افزار، فراهم مي¬كند. در اين پايان-نامه شبيه سازي سخت افزار در حلقه واحد كنترل الكترونيكي يك موتور توربوفن در شرايط پرواز انجام مي-شود. براي اين منظور، پس از مدلسازي موتور، الگوريتم كنترلي مين- ماكس براي كنترل سوخت موتور توربوفن كه شامل مفاهيم كلي، تعاريف اوليه، نيازمندي هاي كنترلي موتور و همچنين معادلات كنترلي است، تشريح مي¬شود. سپس، ساختار الگوريتم كنترلي مين-ماكس براي موتور مورد نظر در قالب شبيه¬سازي مورد بررسي قرار مي¬گيرد. در بحث شبيه¬سازي زمان واقعي، نحوه اتصال سخت افزار و كامپيوتر شبيه سازي و انجام تست به صورت زمان واقعي جهت پياده سازي سخت¬افزاري الگوريتم كنترلي مين- ماكس ارائه مي-شود. با پياده¬سازي سخت¬افزاري كنترلر طراحي¬شده، تست سخت¬افزار در حلقه سيستم كنترل موتور توربوفن در شرايط پرواز انجام مي¬گيرد و نتايج حاصل از اين تست تحليل مي¬شود.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/07/17
-
عنوان به انگليسي
Hardware in the loop simulation of electronic control unit for a turbofan engine in flight conditions
-
تاريخ بهره برداري
6/2/2019 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
افشين خدادادمستشيري
-
چكيده به لاتين
Aerial engines have a great important role in human life in both military and transportation usages. Turbine engines because of some functional limitations such as turbine temptures, speed, shaft accelerations need a prices control algorithm.
One of the effective algorithm to make sure of the effectiveness of controller is hardware in the loop. Hil simulations design a procedare to primary design and test of the hardware parts with considering the interconnections and effects of hardware and softeare.
Throught this thesis HIL simulation of turbofan engine’s electronic control fuel unit has been studied. Regarding to this, after modeling the motor procedure of designing Min- Max control algorithm for controlling turbofan motor’s fuel which contain basic knowledge control strategy motor’s control parameters and its equition have been studied. Then, Min- Max algorithm is described cribbedtor and its functionality is studied by computer simulation.
Throught the next step, real-time simulations is describes so, the connection between hardware and computer simulation and real-time tests is declared. Also implementation of Min- Max control algorithm on hardware is described. Then, HIL test is done in flight simulation and results are described.
-
لينک به اين مدرک :