-
شماره ركورد
19596
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۹۵۹۶
-
پديد آورنده
حامد حميدي
-
عنوان
ارائه مدل عوامل مؤثر بر بروز تعارضات بين كانالهاي توزيع سنتي و اينترنتي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي فناوري اطلاعات - تجارت الكترونيكي
-
سال تحصيل
۱۳۹۴-۱۳۹۷
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۳/۷
-
استاد راهنما
دكتر مهدي غضنفري
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
پديد آمدن تجارت الكترونيكي، يك فرصت جديد كسبوكار خلق كرده است كه در آن بازاريابان با فرصتهاي قابل توجه شامل كاهش قيمتها، دسترسي به بازارهاي جديد و توانايي ارائه اطلاعات در سراسر جهان به طور مداوم و ارتباط مستقيم با مشتريانشان، مواجه ميشوند. با اين حال اتخاذ سياستهاي تجارت الكترونيكي در سازمانها مشكلاتي نيز به همراه دارد. يكي از اين مشكلات، وقوع تعارضات بين كانالهاي توزيع است.
تعارض بين كانالهاي توزيع وقتي رخ ميدهد كه توليدكنندگان يا تأمينكنندگان، با عبور از شركاي خود (شامل توزيعكنندگان، خردهفروشان، نمايندگيهاي فروش و غيره) به فروش مستقيم محصولاتشان به مشتريان نهايي با استفاده از روشهاي عمومي بازاريابي يا از طريق اينترنت ميپردازند. وقوع اين تعارضات در بسياري از موارد باعث ميشود كه بسياري از شركتها ترجيح ميدهند به سمت استفاده از كانالهاي اينترنتي نروند. به اين دليل كه واهمه دارند اين كانال جديد تأثير منفي بر فروش كانالهاي سنتي داشته باشد.
در اين پژوهش به بررسي عوامل مؤثر بر بروز تعارضات بين كانالهاي توزيع اينترنتي و سنتي و نيز اثرات بروز اين تعارضات پرداخته شده است. بر اساس مطالعات انجام شده مدلي مفهومي توسعه داده شده است. در توسعه اين مدل از روش مدلسازي معادلات ساختاري استفاده شده است. جامعه آماري پژوهش شامل نمايندگيهاي شركت بيمه نوين در سرتاسر كشور ميباشد. دادههاي حاصل از پرسشنامه با استفاده از نرمافزار SPSS تحليل و مدل مفهومي توسط نرمافزار AMOS مورد بررسي قرار گرفت. نتايج بهدست آمده نشاندهنده تائيد مدل مفهومي پژوهش ميباشد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/07/30
-
عنوان به انگليسي
(Providing model of factors affecting conflicts between traditional distribution channels and Internet distribution channels (Case study: Novin Insurance Company
-
تاريخ بهره برداري
10/22/2018 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
حامد حميدي
-
چكيده به لاتين
The emergence of e-commerce has created a new business opportunity in which marketers are faced with significant opportunities, including price reductions, access to new markets and the ability to provide information around the world constantly and in direct communication with their customers.
However, the adoption of e-commerce policies in organizations also brings with it problems. One of these problems is conflicts between distribution channels.
Conflict between distribution channels occurs when producers or suppliers, through their partners (including distributors, retailers, sales agents, etc.), sell their products directly to end-customers through general marketing methods or through the Internet.
In this research, the factors affecting the conflict between the Internet and traditional distribution channels and the effects of these conflicts have been investigated. Based on studies, a conceptual model has been developed. The statistical population of the research includes the agents of the Novin insurance company throughout the country. The data and and conceptual model were analyzed using SPSS and AMOS softwares. The results indicate confirmation of the conceptual model of the research.
-
لينک به اين مدرک :