-
شماره ركورد
19724
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۹۷۲۴
-
پديد آورنده
پويان سلطاني
-
عنوان
بررسي شاخص هاي بيانگر نام تجاري كارفرما در بستر شبكه اجتماعي داوطلبان استخدام
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت فناوري اطلاعات - كسب و كار الكترونيك
-
سال تحصيل
۹۷-۹۸
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۰۷/۲۸
-
استاد راهنما
دكتر سبحاني فرد
-
استاد مشاور
دكتر رسولي
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
هدف اصلي از انجام اين پژوهش بررسي و شناسايي شاخصهاي موثر در بهبود نام تجاري كارفرما از طريق شبكه هاي اجتماعي ميباشد. براي رسيدن به اين هدف ابتدا با بررسي ادبيات تحقيق پژوهشهاي موجود، انجام تحقيقات ميداني و ارائه پرسشنامه به 400 نفر كه از طريق شبكه هاي اجتماعي به دنبال كار هستند شاخص هاي برند كارفرما شناسايي شد و در نهايت با استفاده از آزمون فريدمن و تحليل عاملي اكتشافي، شاخص ها رتبه بندي و مدلي براي بهبود نام تجاري كارفرما در شبكه هاي اجتماعي ارائه گرديد. طبق اين مدل شاخصهاي انگيزاننده اجتماعي، جبران خدمات و حضور موثر در فضاي مجازي تاثير مستقيمي در بهبود نام تجاري كارفرما در فضاي شبكههاي اجتماعي دارند.
نتايج اين پژوهش كمك شاياني به سازمان هايي خواهد نمود كه نياز به بقا در دنياي رقابتي كسب و كار دارند چرا كه با استفاده از نتايج اين پژوهش ميتوان نيروي كار ماهر را با هزينه كمتري جذب سازمان كرد. از آن جا كه در پژوهش هاي پيشين نقش شبكه هاي اجتماعي كمتر ديده شده است و با توجه به اثر بخشي بيشتر شبكه هاي اجتماعي در پخش و انتقال پيام، در اين پژوهش براي اولين بار نقش شبكههاي اجتماعي در نحوه بهبود برند كارفرما در ايران بررسي گرديده است.
واژههاي كليدي: برند، هويت برند، برند كارفرما، شبكه هاي اجتماعي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/09/09
-
عنوان به انگليسي
Investigating Employer Brand Indicators in the Social Networking of Employment Candidates
-
تاريخ بهره برداري
12/1/2018 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
پويان سلطاني
-
چكيده به لاتين
The main objective of this research is to identify and study the indicators for improving the employer's brand through social networks. In order to achieve this goal, first by examining the literature of the existing research, conducting field studies and submitting a questionnaire to 400 people who are looking for work through social networks, the employer brand indicators were identified. Finally, using the Friedman Test and the exploratory factor analysis, the indicators were ranked and a model for improving the employer's brand on social networks was proposed. The results of this research will be of great help to organizations that need to survive in a competitive business world as they enable employers to recruit skilled labor at lower costs.
Since the previous researches did not discuss the role of social networks in promoting the employer brand and given the great effectiveness of social networks in spreading and broadcasting messages, this is the first study to investigate the role of social networks in improving the employer brand in Iran.
Keywords: Brand, Brand Identity, Employer Brand, Social Networks
-
لينک به اين مدرک :