-
شماره ركورد
19827
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۹۸۲۷
-
پديد آورنده
علي كاظمي نياري
-
عنوان
ارائه يك معماري براي بهبود دسترسي به داده در شبكه¬هاي محتوا محور بين خودرويي
-
مقطع تحصيلي
دكتري تخصصي
-
رشته تحصيلي
معماري
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷
-
استاد راهنما
دكتر رضا برنگي
-
استاد مشاور
دكتر محمود فتحي
-
دانشكده
كامپيوتر
-
چكيده
در چند سال اخير شبكه هاي بين خودرويي با هدف بالا بردن ايمني جاده ها و اطلاع رساني يكي از موضوعات برجسته تحقيقاتي در دانشگاه ها بوده است. از ويژگي هاي اين شبكه ميتوان به تغيير سريع توپولوژي، اتصال كوتاه مدت ارتباط بي سيم بين خودروها اشاره كرد. اخيراً شبكه هاي محتوا محور براي شبكه هاي بين خودروي نيز مورد توجه قرار گرفته است. شبكه هاي محتوا محور يك نمونه ارائه شده براي معماري اينترنت آينده است به طوري كه در آن ارتباطات براساس محتوا با نام منحصر به فرد، به جاي آدرس ميزبان و با قابليت ذخيره داده درون شبكه برقرار ميگردد. به علت سرعت بالاي خودروها و اتصال كوتاه مدت ارتباط بي سيم بين خودروها معماري شبكه هاي محتوا محور موجود براي مسيريابي و مسائل ديگر در اين شبكه ها كارايي ندارد. در اين رساله معماري توسعه يافته اي براي شبكه هاي محتوا محور بين خودرويي ارائه شده است. هدف اين معماري كاهش زمان دريافت پاسخ از فراهم كننده داده در فاز كشف و همچنين كاهش همه پخشي درخواست به گره هاي غير ضروري مي باشد. در معماري پيشنهادي داده هاي حساس دريافتي از گرههاي همسايه در حافظه اي به نام "ذخيره محتواي همسايگان" نگهداري مي شود. داده هاي حساس مثل تصادف، ترافيك و غيره نياز به دسترسي بالا دارند. هدف اين معماري كاهش زمان دسترسي به اين نوع داده ها است. هر خودرو داده هاي دريافتي را در فاز آماده سازي ذخيره و يا به روز مي نمايد. در فاز آماده سازي همه خودروها با همكاري يكديگر داده هاي حساس را در بازه زماني مشخص در محيط منتشر مي كنند. با اين معماري در فاز كشف، اطلاعات حساس در نزديك ترين فاصله به خودرو متقاضي وجود دارد. در واقع دسترسي به داده با كمترين تاخير انجام مي شود. كارايي اين معماري با استفاده از شبيهسازي مورد ارزيابي قرار گرفته است و با روش هاي قبلي مقايسه شده است. نتايج شبيهسازي نشان مي دهد كه معماري پيشنهادي در مواردي همچون تعداد بستههاي داده و درخواست منتقل شده در محيط، سربار، تاخير ارسال و دريافت داده و زمان دانلود داده درخواستي عملكرد بهتري دارد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/10/08
-
عنوان به انگليسي
An extended CCN architecture to improve data access in vehicular content-centric network
-
تاريخ بهره برداري
12/29/2018 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
علي كاظمي نياري
-
چكيده به لاتين
Over the past few years, vehicular ad hoc networks (VANETs) have been one of the most prominent research topics to raise road safety and information exchange. The features of this network include the rapid change of topology and short-term wireless connectivity between vehicles. Recently, content-centric networks have been considered for VANETs. The content-centric networks are the future Internet architecture, in which communications are based on content with a unique name and ability to store data within a network rather than the current network with a host address. Because of the high speed of vehicles and the short-term connection of the wireless link between vehicles, the existing architectures have inefficient routing and data acquisition. In this thesis, an architecture for vehicular content-centric networks has been presented to reduce the data acquisition time through the network. In the proposed architecture, sensitive data is received from neighbouring nodes in a memory called "Neighbors Content Store". Sensitive data such as a crash, traffic, etc. require high and low delay availability. The purpose of this architecture is to reduce the access time to this type of data. Each vehicle stores or updates the received data in the preparation phase during a specific time period. In the discovery phase, sensitive information at the closest distance to the requesting vehicle. In fact, access to data is done with the least delay. The performance of this architecture has been evaluated using simulation and compared the existing methods. Simulation results show that the proposed architecture reduces the number of duplicated data packets and delay as compered with the existing methods. The proposed architecture is more robust to change in the number of vehicles and low-density vehicle distribution in the network.
-
لينک به اين مدرک :