-
شماره ركورد
20135
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۲۰۱۳۵
-
پديد آورنده
ندا شايان
-
عنوان
فرموله سازي استاندارد داده هاي اينترلاكينگ به روش RailML
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي كنترل و علائم
-
سال تحصيل
۹۵-۹۶
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۱۱/۶
-
استاد راهنما
دكتر محمد علي صنديدزاده
-
دانشكده
راه آهن
-
چكيده
در صنعت ريلي به منظور كاهش هزينه¬هاي مهندسي سيستم¬هاي اينترلاكينگ نياز به ساده سازي تبادل اطلاعات فني بين سهامداران وجود دارد.RailML يك ابزار IT متن باز است كه هدف آن استاندارد سازي تبادل داده¬ها در فرآيندهاي ريلي مختلف است. فقدان استاندارد¬هايي براي ساختارها و پروتكل¬هاي داده¬ها نياز به طراحي و نگهداري چندين واسط بين برنامه-هاي كاربردي را ايجاد مي¬كند. اين رويكرد ناكارآمد، زمان بر و هزينه بر است. الزامات مختلف و نواحي جديد اينترلاكينگ مانع اتوماسيون كامل زنجيره طراحي مهندسي مي¬شود. RailML بر اساس زبان نشانه گذاري قابل توسعه است و از طرح XML براي تعريف ساختار تبادل داده جديد براي تعامل داده¬ها ميان برنامه¬هاي كاربردي راه آهن استفاده مي¬كند. در اين پايان نامه از زبان نشانه گذاري استاندارد RailML به عنوان اساس و فرمت تبادل داده براي فرموله سازي داده¬هاي (سيگنال¬ها و سوئيچ¬ها و تراك¬ها) ايستگاه زواره محور تهران – بافق همچنين مسيرهاي ممكن در اين ايستگاه استفاده شده است كه از فرموله سازي مسيرهاي ايمن آن در طراحي و تست مي¬توان استفاده كرد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/12/13
-
عنوان به انگليسي
Standard formalization of railway interlocking data in RailML Case Study Zavareh Station
-
تاريخ بهره برداري
3/4/2019 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
ندا شايان
-
چكيده به لاتين
In the railway industry, in order to reduce the cost of interlocking systems, there is a need to simplify the exchange of technical information between stakeholders. RailML is an open source IT tool desined to standardize the exchange of data in various rail processes. The purpose of this research is to create insight for designer in the engineering design chain that makes them more flexible and also ensure faile-safe systems. The lack of standards for data structures and protocols require the design and maintenance of several interfaces between applications. This approach is inefficient and time and cost consuming. Different requirements and new interlocking areas hinder the complete automation of engineering design chain. RailML is based on markup language and uses the XML schema to define a new data exchange structure for data interchange between railway applications. In this thesis, the RailML standard markup language as the basis and format of the exchange for the formalization of data (signals, switches and tracks) of the Tehran-Bafq Zavareh station and also possible safe routes have been used.
-
لينک به اين مدرک :