-
شماره ركورد
20139
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۲۰۱۳۹
-
پديد آورنده
الهام اختياري بيدهندي
-
عنوان
گرايش زبان آموزان به خواندن داستان ها با كمك نرم افزار اسكرين كست و تاثيرآن بر روي درك مطلب و واژگان زبان آموزان
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
۱۳۹۵
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۱۰/۳
-
استاد راهنما
دكتر شهين واعظي
-
استاد مشاور
دكتر اكرم نيرنيا
-
دانشكده
زبان
-
چكيده
امروزه تكنولوژي نقش بسيار مهمي در يادگيري ايفا مي كند، از اين رو بررسي ارتباط بين استفاده زبان آموزان از تكنولوژي و رويكردشان در يادگيري زبان انگليسي از اهميت ويژه اي برخوردار است. به عبارت ديگر، مهم است كه تاثير فناوري بر عملكرد دانش آموزان را مورد بررسي و كنكاش قرار دهيم. در اين راستا، مطالعه حاضر به بررسي تأثير اسكرين كست – نرم افزاري است كه از طريق آن مي توان هر آنچه كه در صفحه نمايش كامپيوتر رخ مي دهد، ضبط كرد- بر روي تمايل زبان آموزان به خواندن داستان، درك مطلب و يادگيري واژگان پرداخته است. براي اين منظور، 65 دانش آموز ايراني در رده سني 8 تا 11 سال كه در كانون زبان ايران تحصيل ميكردند در اين تحقيق شركت كردند. دو پرسشنامه به منظور برآورد ميزان علاقه دانش آموزان به اسكرين كست و نيز ميزان تماس آنها با وسايل و ابزارهاي به روز امروزي از قبيل تبلت،كامپيوتر، تلفن همراه ، اينترنت و غيره تهيه گرديد. دو آزمون براي سنجش درك مطلب و واژگان به كار گرفته شد. نتايج بدست آمده حاصل از آزمون من- ويتني ( (Mann-Whitney U testو تحليل واريانس (ANOVA) نشان داد استفاده از اسكرين كست – كه در اين تحقيق به طور خاص از نرم افزار Screencast-O-Matic استفاده شد- تاثير مثبتي بر روي تمايل دانش آموزان به خواندن داستان دارد. عملكرد دانش آموزان در يادگيري واژگان بهبود پيدا كرد، درحالي كه تأثير مثبتي بر روي درك مطلب آنها در خواندن داستان وجود نداشت. نتايج نشان داد كه ميزان آشنايي و ارتباط با ابزارهاي تكنولوژي امروزي با ميزان درك مطلب و يادگيري واژگان ارتباطي وجود ندارد. در نتيجه ، حضور تكنولوژي مي تواند فرصت هايي راهم براي دانش آموزان و معلمان براي يادگيري و تدريس بهتر فراهم كند. علاوه بر اين، بسيار مهم است كه بدانيم چگونه و چه زماني مي توان تكنولوژي را در كلاس هاي درس استفاده كرد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/12/09
-
عنوان به انگليسي
Attitude of Young Learners to Reading Stories through Screencast and its Impact on Reading Comprehension and Vocabulary Learning
-
تاريخ بهره برداري
12/24/2018 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
الهام اختياري بيدهندي
-
چكيده به لاتين
Nowadays, technology plays an important role in learning; hence it is important to explore the relationships between EFL learners’ use of technology and their approaches to learning English. In other words, it is important to figure out the impact of technology on students’ performance. In this regard, the present study investigated the impact of screencast- a digital video recording that captures actions taking place on a computer display- on young learners’ attitudes towards reading stories, their comprehension, and vocabulary learning. To this end, this study involved 65 Iranian students who attended Iran Language Institute (ILI) between 8 to 11 years old. Two questionnaires and two tests for vocabulary and reading comprehension were utilized to find out their attitude towards screencast and also to evaluate how much students were in touch with technology tools. The results of the ANOVA and Mann–Whitney U test analysis indicated that the use of screencast in which in this survey- Screencast-O-Matic software was used, had a positive effect on students’ attitudes to reading stories. Their performance on vocabulary improved whereas there was no positive impact on their comprehension on reading. The results indicated that there was not a correlation between the rate of being in touch with technology tools with reading comprehension and vocabulary learning. As a conclusion, the existence of technology can provide both students and teachers opportunities for better learning and teaching. Moreover, it is crucial to know how and when the technology can be used in classrooms.
-
لينک به اين مدرک :