-
شماره ركورد
20461
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۲۰۴۶۱
-
پديد آورنده
نورالهدي ستوده
-
عنوان
مطالعه اي بر ويژگي ها و چالش هاي موجود در سيستم آموزش الكترونيكي از منظر دانشجويان و اساتيد رشته آموزش زبان انگليسي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
95-96
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۱۱/۲۷
-
استاد راهنما
دكتر شهين واعظي
-
استاد مشاور
دكتر اكرم نيرنيا
-
دانشكده
زبان
-
چكيده
در اين پايان نامه مزايا و معايب سيستم يادگيري الكترونيكي به طور اختصاصي در ميان دانشجويان و اساتيد آموزش زبان انگليسي بررسي ميشود. به طور كلي پيشرفت سريع فناوري و ابداعات در جامعه نياز به توسعه و گسترش آموزش از راه دور را افزايش مي دهد. محقق بر آن شد تا به بررسي مشكلات و ويژگي هاي مثبت موجود در اين سيستم از ديدگاه دانشجويان و اساتيد بپردازد. افراد شركت كننده در اين تحقيق به دو گروه دانشجويان و مدرسان رشته آموزش زبان انگليسي تقسيم شدند. ۴۰ دانشجو مقطع تحصيلات تكميلي و ۵ استاد مجرب از دو دانشگاه دولتي در سطح شهر تهران به اين تحقيق پيوستند. دو پرسش نامه مختلف شامل آيتم هاي مرتبط با تجربه و دانش هر يك از گروهها جهت پاسخگويي طراحي شد. پس از جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق نرم افزارهايي همچون گوگل درايو و يا حسابهاي اينترنتي محقق تمامي پاسخ هاي دريافتي را با يكديگر مقايسه نموده و نتايج بدست آمده با انتظارات مد نظر تطابق بالايي داشتند و مزايا و معايب قيد شده در مطالب هر دو پرسشنامه توسط جامعه آماري ان تحقيق يعني دانشجوياو و اساتيد تاييد شد. اگرچه آموزش الكترونيكي امكانات جديد مثبتي را به دنياي تحصيل و دانش وارد كرده معايبي در آن وجود دارد كه مي بايست توسط كارشناسان اين حوزه رفع شود.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1398/02/17
-
عنوان به انگليسي
A Study on Challenges and Reservations of E-learning System for Iranian TEFL Students and Instructors
-
تاريخ بهره برداري
5/7/2019 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
نورالهدي ستوده
-
چكيده به لاتين
This thesis attempted to examine the benefits and drawbacks of E-learning system exclusively among TEFL students and professors. The quick development of innovation and society in general is expanding the need and advancement of distance learning (E-learning). The researcher decided to consider either existing problems or positive features of this system from perspectives of both learners and teachers. The participants in this study were divided into two groups of TEFL students and professors. 40 postgraduate students and 5 experienced professors from two state universities of Tehran participated in it. Two different questionnaires including items related to each group’s experience and knowledge in E-learning were distributed among them. After collecting required data via online instruments (softwares) such as Google Drive or E-mail accounts, the researcher compared all answers and the findings were approximately coincident with expectations and majority of advantages and disadvantages mentioned in items of the questionnaires were confirmed by participants of the study. Although E-learning has brought new effective possibilities into the world of education yet it has its own problems which must be eliminated by experts in this system.
-
لينک به اين مدرک :