-
شماره ركورد
20967
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۲۰۹۶۷
-
پديد آورنده
محمد حسين شهرياري
-
عنوان
ارائه مدل هاي تحليلي و عددي بازسازي سرعت برخورد خودرو در تصادف سر عابر - شيشه خودرو
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
سازه و بدنه
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۸/۰۱/۳۱
-
استاد راهنما
دكتر حامد سعيدي گوگرچين
-
دانشكده
خودرو
-
چكيده
حوادث ناشي از تصادفات جاده¬اي به علت مرگ¬ و مير و ميزان آسيب بالا، مي¬توانند ايمني رانندگان، مسافران و عابران پياده را به خطر بيندازند. با اين وجود، بازسازي تصادف¬هاي ميان خودرو و عابر پياده براي افسران كنترل ترافيك بسيار دشوار است. در اين پژوهش، هدف بازسازي سرعت خودرو به¬وسيله تجزيه و تحليل ميزان فرورفتگي و مكانيزم خرد شدن شيشه¬ جلوي اتومبيل پس از برخورد با سر عابر پياده مي¬باشد. براي دستيابي به اين هدف، مدلي عددي از سيستم برخورد سر عابر بر شيشه سه¬لايه خودرو براي بررسي مكانيزم خرد شدن شيشه ارائه و در قالب كد تجاري صريح آباكوس اجرا شده است. با مقايسه نتايج عددي رفتار مكانيكي شيشه خودرو با مشاهدات آزمايش¬هاي تجربي قابل دسترس در مراجع، دقت شبيه¬سازي سنجيده و صحه¬گذاري شده¬است. در ادامه مدلي ديناميكي براي بازسازي سرعت برخورد خودرو در تصادف سر عابر-شيشه خودرو بر مبناي ميزان فرورفتگي شيشه و مكانيزم ترك خوردن شيشه ارائه شده است. براي بررسي هر چه بيشتر پيش¬آمد¬هاي تصادفات جاده¬اي، تاثير موقعيت¬ها، سرعت¬ها و زاويه¬هاي مختلف برخورد سر عابر بر معيار آسيب سر، مورد ارزيابي قرار گرفته است. در نهايت، سرعت بازسازي شده¬ي خودرو هنگام برخورد، با گزارش¬هاي واقعي تصادفات جاده¬اي صحه¬گذاري شد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1398/06/02
-
عنوان به انگليسي
Analytical and numerical reconstruction models of vehicle impact speed in pedestrian head-laminated glass impact
-
تاريخ بهره برداري
4/19/2020 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
محمدحسين شهرياري
-
چكيده به لاتين
Vehicle accidents can cause serious risks to the safety of drivers, passengers and pedestrians owing to the high fatality and injury rates. Nevertheless, it is difficult for road traffic control officers to reconstruct vehicle-pedestrian accidents. In this paper, the aim is to reconstruct vehicle speed by analyzing deflection and damage mechanisms of automotive laminated windshield when impacted by pedestrian head. To achieve this, an analytical model has been developed to study deflection of automotive laminated windshield and laminated glass plate. Both intrinsic pure mode and mixed-mode cohesive zone models (CZM) are employed to simulate adhesion behavior between glass layers of Polyvinyl butyral (PVB) laminated windshield. In the meantime, A finite element impact model process between pedestrian headform and vehicle windshield is established based on ABAQUS Explicit commercial code. The accuracy of model to simulate windshield response to headform impact is verified by comparing the numerical results with experimental observations available in the literature. A parametric study was directed to investigate the effect of the different impact point locations and impact angles on the head injury criterion, with the purpose of improving the accuracy of the simulation results. Finally, the impact speed is estimated with correspond to the deflection of windshield and validated with corresponding real accident cases.
-
لينک به اين مدرک :