-
شماره ركورد
21149
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۲۱۱۴۹
-
پديد آورنده
كاميار محمدي
-
عنوان
بررسي تاثيرات پويايي و نوع محتواي پيام هاي تجاري بر وفاداري مشتريان در رسانه هاي اجتماعي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت فناوري اطلاعات - كسب و كار الكترونيك
-
سال تحصيل
۱۳۹۵-۱۳۹۸
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۸/۷/۱
-
استاد راهنما
دكتر بابك اميري
-
استاد مشاور
دكتر محمد فتحيان
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
در بازارهاي به شدت رقابتي امروز، كسب و كارها در جست وجوي روش هاي جديدي براي آگاه ساختن مصرف كنندگان از محصولات و بهبود برند خود هستند. يكي از اين روش ها، رسانه هاي اجتماعي است كه تحول بزرگي در حوزة كسب و كار و بازاريابي اينترنتي ايجاد كرده است. هدف از انجام اين تحقيق، بررسي تاثيرات پويايي و نوع محتواي پيام¬هاي تجاري بر وفاداري مشتريان در رسانه هاي اجتماعي مي باشد. مدل پژوهش بر اساس مطالعات ورشونن (2017) و مافي و همكاران (2014) بنا گرديد. جامعه آماري پژوهش شامل كليه دنبال كنندگان برند كيا گالري در شبكه اجتماعي اينستاگرام مي باشد كه در بازه زماني پژوهش از محصولات اين برند خريداري كرده اند. به منظور جمع آوري داده ها با استفاده از روش نمونه گيري در دسترس، از 400 مشتري نمونه گيري به عمل آمد. داده¬هاي پژوهش از طريق پرسشنامه جمع¬آوري گرديد و با استفاده از مدل معادلات ساختاري و با به كارگيري نرم¬افزارهاي SPSS 18 و LISREL 8/54 مورد تحليل قرار گرفت. نتايج نشان داد كه پويايي محتواي پيام تبليغاتي تأثير معناداري بر نگرش مشتريان نسبت برند، نگرش مشتريان نسبت به محتوا، و مشاركت برند دارد. به علاوه، نوع محتوي پيام هاي تبليغاتي بر نگرش مشتريان نسبت برند، نگرش مشتريان نسبت به محتوا، و مشاركت برند موثر بود. در نهايت، نگرش مشتريان نسبت برند، نگرش مشتريان نسبت به محتوا، و مشاركت برند تاثير مثبت و معني داري بر وفاداري مشتريان نسبت به برند داشت.
واژه¬هاي كليدي: رفتار مصرف كننده، فضاي سايبري، پويايي، نوع محتوا، وفاداري مشتريان، رسانه هاي اجتماعي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1398/07/16
-
عنوان به انگليسي
An investigation of the effects of vividness and content type in brand messages, on Customer's loyalty in social media
-
تاريخ بهره برداري
10/8/2019 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
كاميار محمدي جزه
-
لينک به اين مدرک :