-
شماره ركورد
21199
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۲۱۱۹۹
-
پديد آورنده
فاطمه رجبي
-
عنوان
طراحي مدرسه طبيعت با رويكرد معماري حساس به آب
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
معماري - آموزشي فرهنگي
-
سال تحصيل
۱۳۹۵
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۸/۰۶/۰۶
-
استاد راهنما
دكتر محسن فيضي - دكتر مهدي خاكزند
-
دانشكده
معماري و شهرسازي
-
چكيده
تجربهي مستقيم و غيرمستقيم با طبيعت يكي از تأثيرگذارترين عناصر رشد فيزيكي، عاطفي، ادراكي و حتي اخلاقي انسان است.بررسي مطالعات در زمينه ي روانشناسي رشد نشان مي دهد،روند توسعه زندگي شهري وكاهش اين ارتباط، پيامدهايي همچون كاهش مهارتهاي يادگيري، بيش فعالي،كاهش خلاقيت و غيره خواهد داشت كه لزوم شكل گيري و تقويت دوباره ي اين ارتباط را يادآور مي شود.مدرسهي طبيعت جرياني آموزشي براي بازگشت دوباره كودك به خواستگاه اصلي خويش است.كمك به برقراري پيوند انسان و طبيعت كه در طي اين ارتباط،كودك در مسير رشد طبيعي خود قرار ميگيرد.
قرارگيري ايران در جايگاه سيزدهمين كشور مواجه با بحران آب در جهان،لزوم برنامهريزي و مديريت مصرف آب را در كشور روشن ميسازد.با توجه به تعداد مدارس در ايران،كاربري آموزشي سهم قابل بررسي در سرانهي آب مصرفي كشور را دارا است.آب در محيطهاي آموزشي براي اهداف متفاوتي همچون آشاميدن، شستوشو و ساختوساز استفاده ميشود.مديريت پايدار آب در مدارس بر روي كاهش مصرف آب، جمعآوري آب باران و آب خاكستري و پس از آن، تصفيه و بازيافت آنها تمركز دارد. در اين راستا با استفاده از ميانگين بارش سالانه شهر و مساحت حوزه آبريز، به محاسبه و تخمين ميزان آب باران قابلجمع آوري بر روي نمونه ي ساختمان طراحي شده پرداخته و در مقايسه آن با ميانگين مصرف سالانه مدرسه،پيش بيني شد كه با اين راهكار مي توان سالانه 2583084 ليتر آب باران جمع آوري كرده و به ميزان 1761834 ليتر ذخيره گردد. 100% آب مورد نياز با استفاده از جمع آوري آب باران فراهم شده و خودكفايي در تأمين آب شكل خواهد گرفت.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1398/07/08
-
عنوان به انگليسي
Designing School of nature With Water-Sensitive Architecture Approach
-
تاريخ بهره برداري
9/28/2020 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
فاطمه رجبي
-
چكيده به لاتين
Direct and indirect experience with nature is one of the most influential elements of human physical, emotional, cognitive and even moral development. A review of studies in the field of growth psychology shows that the trend of urban life development and the decline of this relationship will have consequences such as decreased learning skills, hyperactivity, decreased creativity, etc. School of Nature is an educational process to bring the child back to their original home. Reconnecting human and nature through which the child is on the path to natural growth.
Iran's 13th position in world water crisis clarifies necessity of water management. Given the number of schools in Iran, educational use has a significant role in the country's per capita water consumption. Water is used in educational buildings for several purposes such as drinking, cleaning and construction. Sustainable water management in schools focuses on reducing water consumption, collecting rainwater and gray water and then refining and recycling them. In this regard, using the annual average rainfall of the city and catchment area, we calculate and estimate the amount of rainwater collectable on the designed building. Compared with the average annual consumption of the school, it was predicted that this solution could collect 2583084 liters of rainwater annually and save 1761834 liters. 100% of the water required will be provided by rainwater harvesting and self-sufficiency will be achieved in water supply.
-
لينک به اين مدرک :