-
شماره ركورد
21406
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
21406
-
پديد آورنده
مريم برادران وامرزاني
-
عنوان
بررسي ارتباط بين بازاريابي نوستالژيك برخط و ارزش برند فروشگاه هاي اينترنتي با استفاده از علوم عصبي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت فناوري اطلاعات - كسب و كار الكترونيك
-
سال تحصيل
1395
-
تاريخ دفاع
1397/12/27
-
استاد راهنما
دكتر علي بنيادي نائيني
-
استاد مشاور
دكتر محمد فتحيان
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
امروزه تمامي متخصصين بازاريابي سعي دارند تا با به كار گيري استراتژي مناسب، ارزش برند خود را ارتقا بخشند و همچنين به مشترياني وفادار دست پيدا كنند. استراتژي بازاريابي نوستالژيك مفهومي است كه اين روز ها در ميان برترين بازاريابان به خوبي شناخته شده است و قدرت تاثير گذاري آن بر كسي پوشيده نيست. بعلاوه متخصصين بازاريابي، توجه خود را معطوف به ناخود آگاه انسان ها كرده اند و با درك بهتر عملكرد مغز مشتريان، فروش خود را بهبود مي بخشند. از اين رو پژوهش حاضر روي ارتباط ميان بازاريابي نوستالژيك برخط و ارزش برند فروشگاه هاي اينترنتي با استفاده از علوم عصبي تمركز كرده است. ما بدين منظور ابتدا با طراحي محرك هاي ديداري كه تصاويري از بسته بندي نوستالژيك و غير نوستالژيك محصولات هستند، سيگنال هاي مغزي 32 نفر را بعنوان مشتريان خود با استفاده از دستگاه الكتروانسفالوگرافي جمع آوري كرده و سپس به جمع آوري اظهارات آن ها در مورد ميزان علاقه به هر محصول و ميزان قصد خريد آن محصولات پرداختيم. در ادامه با تحليل سيگنال هاي به دست آمده در نرم افزار متلب و با تحليل نتايج به دست آمده از پرسشنامه ها در ميحط نرم افزار اس پي اس اس دريافتيم كه رابطه مثبتي بين بازاريابي نوستالژيك و ارزش برند فروشگاه هاي اينترنتي وجود دارد. همچنين بازاريابي نوستالژيك تاثير مثبتي روي سيگنال هاي مغزي افراد دارد و در نهايت دريافتيم كه بازاريابي نوستالژيك روشي موفق براي بازاريابي خواهد بود.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1398/07/16
-
عنوان به انگليسي
Investigating the Relationship between Online Nostalgic Marketing and the Brand Value of Online Stores Using Neuroscience
-
تاريخ بهره برداري
3/18/2019 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
مريم برادران وامرزاني
-
چكيده به لاتين
Today, all marketing professionals try to promote their brand value by using appropriate strategy, as well as loyal customers. Nostalgic marketing strategy is a concept that is well-known amongst the best marketers these days and its power is not overlooked. In addition, marketing professionals focus their attention on unconscious humans and improve their sales by better understanding the customer's brain. Therefore, the present study focuses on the relationship between online nostalgic marketing and the value of the brand of online stores using neural science. To this end, we first develop the visual signals of the nostalgic and non-nostalgic packaging products by collecting their customers' brain signals and then collecting their statements about the interest in each product and the amount of intent to buy those products. We paid. Then analyzing the signals obtained in MATLAB software and analyzing the results of questionnaires in the midst of SPSS software, we found that there is a positive relationship between nostalgic marketing and brand value of online stores. Nostalgic marketing has a positive impact on people's brain signals, and finally we find that nostalgic marketing is a successful way to market.
-
لينک به اين مدرک :