-
شماره ركورد
21524
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
21524
-
پديد آورنده
محمد امين كريمي قلعه باباخاني
-
عنوان
بررسي و مقايسه عوامل موثر بر رفتار خريد پوشاك به صورت سنتي و آنلاين
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت اجرايي
-
سال تحصيل
1395-1398
-
تاريخ دفاع
1398/07/24
-
استاد راهنما
دكتر ياسر سبحاني فرد
-
استاد مشاور
دكتر حميدرضا نورعليزاده
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
هدف از انجام اين پژوهش و تحقيق ، " بررسي و مقايسه عوامل موثر بر رفتار خريد پوشاك به صورت سنتي و آنلاين " مي باشد . با توجه به تغييرات در كسب و كار و پيشرفت بستر اينترنت در داخل كشور ، مشتريان همسو با اين تغييرات ، نحوه برطرف كردن نياز هاي خود را تا حدي تغيير داده و به سمت خريد اينترنتي حركت كرده اند . با وجود اين تغييرات ، هر يك از دو روش خريد همچنان طرفداران خود را داشته و دلايل خود را دارند . اين مقايسه باعث مي شود تا هر گروه ، مشتريان و نياز هاي آن ها را بهتر بشناسند و بهتر بتوانند به آن ها خدمات ارائه دهند .
جامعه ي اين پژوهش تمامي خريداران پوشاك به صورت سنتي و آنلاين در ايران بوده و قصد شناسايي نياز ها و سليقه اين افراد را داريم . نمونه گيري از افراد در دسترس در شهر تهران و اطراف انجام شد و با توزيع پرسشنامه ، اقدام به جمع آوري اطلاعات و تجزيه و تحليل آن ها نموديم . از مين پرسشنامه هاي توزيع شده ، 300 پرسشنامه صحيح و كامل به دست ما رسيد تجزيه و تحليل روي آن ها صورت پذيرفت .
با توجه به مصاحبه هايي كه پيش از توزيع پرسشنامه و با افراد خبره در اين صنعت داشتيم و از سوي ديگر مرور ادبيات مربوطه، اقدام به طراحي پرسشنامه ، گروه بندي شاخص ها و ... نموديم . 37 عامل در خريد سنتي و 40 عامل در خريد آنلاين شناسايي شد . پس از انجام تحليل هاي آماري ، اولويت و ميزان اهميت عوامل را شناسايي نموديم كه در خريد سنتي 3 عامل نخست به ترتيب محيط فيزيكي فروشگاه، تصوير فروشگاه، مشاوره هنگام خريد مي باشند و در خريد آنلاين به ترتيب فقدان تعاملات اجتماعي ، كالاها و خدمات سفارشي و صرفه جويي در هزينه ها مي باشد . اين تفاوت ها ، در همين ابتدا تفاوت ديدگاه و روش هاي جذب را مشخص كرده و مي بايست از استراتژي هاي متفاوتي استفاده نمود ..
-
تاريخ ورود اطلاعات
1398/10/08
-
عنوان به انگليسي
online and traditional analysis and comparison of contributing factors on clothes purchase patterns
-
تاريخ بهره برداري
10/15/2020 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
محمد امين كريمي قلعه بابا خاني
-
چكيده به لاتين
The purpose of this study is to "investigate and compare factors affecting traditional and online clothing shopping behavior". Due to changes in the business and the growth of the Internet platform in the country, the customers along with these changes have partially changed the way they meet their needs and are moving towards online shopping.
Despite these changes, each of the two ways of buying still has its fans and their own reasons. This comparison enables each group to better understand their customers and their needs and to better serve them.
The population of this study is all traditional and online clothing buyers in Iran and we intend to identify their needs and tastes. Sampling was made from available individuals in and around Tehran and distributed questionnaires to collect and analyze them.
From the distributed questionnaires, we obtained 300 complete and valid questionnaires.
Based on the interviews we had before distributing the questionnaire with experts in the industry and on the other hand reviewing the relevant literature, we designed the questionnaire, indexed the group, and so on.
Thirty-seven factors were identified in traditional shopping and 40 in online shopping.
. After doing the statistical analysis, we identified the priority and importance of the factors that in traditional shopping the first three factors are physical store environment, store image, shopping advice and lack of social interaction, goods and customized services in online shopping respectively. And it's cost saving.
These differences, at the outset, determine the differences in perspective and methods of absorption and should employ different strategies.
-
لينک به اين مدرک :