-
شماره ركورد
21558
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
21558
-
پديد آورنده
حانيه فتحي
-
عنوان
شبيه سازي مقاومت غلتشي تاير خودرو سواري
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
سازه و بدنه
-
تاريخ دفاع
1398/7/30
-
استاد راهنما
دكتر ابوالفضل خلخالي
-
دانشكده
خودرو
-
چكيده
هدف از اين پژوهش شبيه سازي تاير خودرو سواري در نرم افزار اجزاي محدود آباكوس و مدل سازي پارامتر مقاومت غلتشي مي¬باشد. در اين پايان نامه تحليل فشار باد، جاي پا و در نهايت تحليل تاير در حالت غلتش آزاد صورت گرفته است. براي تحليل در نرم افزار آباكوس، نقشه دو بعدي تاير خودروسواري مدل 185/65R14 در نرم افزار طراحي كتيا رسم شده و به نرم افزار آباكوس جهت تحليل فشار باد و جاي پا وارد گرديده است. مدل سه بعدي در نرم افزار آباكوس با دوران غير يكنواخت مدل دو بعدي حول محور گذرنده از مركز چرخ حاصل مي¬شود. پس از اعمال شرايط مرزي استاتيكي و ديناميكي به مدل، با استفاده از يك زيربرنامه به زبان فورترن، حركت تاير در حالت غلتش آزاد قرار مي¬گيرد. و در نهايت نيروي مقاومت غلتشي در حالت ترمزگيري و شتاب گيري كامل در سرعت¬هاي زاويه اي هشت تا ده كيلومتر بر ساعت محاسبه مي¬گردد
-
تاريخ ورود اطلاعات
1398/10/25
-
عنوان به انگليسي
Rolling resistance simulation of a passenger car radial tire
-
تاريخ بهره برداري
10/22/2019 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
حانيه فتحي
-
چكيده به لاتين
The purpose of this thesis is to simulate the passenger car radial tire (PCR) by the finite element software which is known as ABAQUS, and then model the rolling resisitance of the tire. In this thesis inflation pressure analysis, footprint analysis and finally tire analysis were considered under free rolling conditions. In order to analyze tire via ABAQUS, the two dimensional draft of a 185/65R14 tire cross section were designed by using CATIA software, and then it is exported to ABAQUS for inflation pressure and footprint analysis, then by non-uniform revolving the cross section about axle, a full 3-D model tire will be achieved. After applying the statics and dynamics boundary conditions on the model, it will be rolling as a free roll conditions with the assistance of a subroutine using FORTRAN. Eventually the rolling resistance force were calculated in both the full braking and full tracing conditions at angular velocities between 8 and 10 kilometer per hours.
-
لينک به اين مدرک :