-
شماره ركورد
21614
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
21614
-
پديد آورنده
آرش عليخاني
-
عنوان
طراحي كنترل نظارتي به روش GMEC و پياده سازي آن در اينترلاكينگ يك سامانه آزمايشگاهي ريلي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
كنترل و علائم
-
سال تحصيل
1395
-
تاريخ دفاع
1398/8/4
-
استاد راهنما
دكتر بهمن قرباني
-
دانشكده
راه آهن
-
چكيده
شايد به جرات بتوان گفت مهمترين مسئله در زمينه مهندسي راهآهن تامين ايمني ميباشد و در اين زمينه كارهاي بسياري صورت گرفته است. يكي از روشهاي تامين ايمني استفاده از مدلسازيهاي كامپيوتري به صورت زمان حقيقي با استفاده از شبكه پتري و كنترل اين شبكهها ميباشد. در اين پايان نامه نيز يك سامانه آزمايشگاهي ريلي به منظور تحقق ايمني مورد بحث قرار گرفته است. براي راه اندازي چراغهاي سيگنال، ماشينهاي سوزن و مدار راههاي موجود در اين سامانه مورد به مورد رفع خرابي شده اند و تمام سيگنالهاي مورد نياز در اين سامانه به يك مركز كنترل تحت عنوان يك تابلو فرمان برده شده اند تا بتوان فرمانها و سيگنالهاي شاخص دريافتي را به راحتي در دست داشت.
جدول مسير با توجه به پلان ايستگاه استخراج شده است تا معياري براي ارزيابي ايمني و طراحي كنترل نظارتي در دست باشد. به منظور تامين ايمني شرط وجود حداكثر يك قطار در هر بلاك در نظر گرفته شده است و شبكه پتري با روش كنترل نظارتي GMEC به منظور رعايت اين شرط طراحي و مورد بهره برداري قرار گرفته است. پس از طراحي كنترل نظارتي و شبيه سازي در نرم افزار MATLAB بين تابلو فرمان و سيستم كامپيوتري با يك برد آردوئينو MEGA2560 ارتباط برقرار و سيستم يكپارچه شده است. درخواست هاي مسير، پس از تاييد و چك كنترل نظارتي از طريق برد آردوئينو و تابلو فرمان بر روي سيستم ريلي آزمايشگاهي پياده سازي ميشود و سيگنالها و سوزنها در جهت مسير تاييد شده تنظيم ميگردد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1398/10/28
-
عنوان به انگليسي
Design of Supervisory Control by GMEC Method and Implementation in Interlocking of a Rail Laboratory System
-
تاريخ بهره برداري
10/25/2020 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
ارش عليخاني
-
چكيده به لاتين
One of the most important issues in railway engineering is perhaps safety, and a lot of things has been done. One of the ways to secure the use of computer modeling is by using the Petri net and controlling these nets. This thesis also discusses a rail laboratory system for the realization of safety. To set up the signal lights, the needle machines and the circuit boards in this case have been broken down and all the signals in this system have been taken to a control center as a control panel so that the commands and Handle the received index signals easily.
The route table has been extracted according to existing methods to provide a benchmark for safety assessment and design of supervisory control. To ensure safety, there should be one train per block at maximum level, and the Petri net has been operated by GMEC Supervisory Control to meet this requirement. After designing the control and simulation controls in MATLAB software, a link between the control panel and the computer system with an Arduino MEGA2560 board has been established, and several scenarios are illustrated in the thesis.
-
لينک به اين مدرک :