-
شماره ركورد
21687
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
21687
-
پديد آورنده
احسان محمدي
-
عنوان
ارائه مدل مفهومي نقش بازاريابي تاثيرگذار بر تصميم گيري خريد افراد در رسانه اجتماعي اينستاگرام (مورد مطالعه صنايع غذايي)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت - مديريت فناوري اطلاعات - كسب و كار الكترونيكي
-
تاريخ دفاع
1398/11/1
-
استاد راهنما
دكتر بابك اميري
-
استاد مشاور
دكتر محمد فتحيان
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
اﻓﺰاﻳﺶ اﺳﺘﻔﺎده از اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ و ﻛﺎرﺑﺮد آن ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻳﻚ اﺑﺰار ﻓﺮاﮔﻴﺮ ﺑﺮاي ﻏﺎﻟﺐ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎي اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، آن را ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﺑﺴﺘﺮي ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﭘﺮﺳﻮد ﺑﺮاي ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎي ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﻲ و ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﻧﻤﻮده است. ﺣﺠﻢ وﺳﻴﻌﻲ از هزينه ﻫﺎي ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﻲ در ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻣﺨﺘﻠﻒ در اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ و رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎي برخط صورت مي پذيرند. اﻳﻦ ﺣﺠﻢ از هزينه ﻫﺎ و ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺑﺎﻟﻘﻮه، درك از ﺳﺎز وﻛﺎرﻫﺎي ﺗﺄﺛﻴﺮﮔﺬاري ﺑﺮ رﻓﺘﺎر ﻣﺼﺮف ﻛﻨﻨﺪه و ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻋﻮاﻣﻠﻲ ﻛﻪ ﺑﺮ ﻣﺮاﺣﻞ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﺧﺮﻳﺪ او ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﻲ ﮔﺬارﻧﺪ را اﻟﺰاﻣﻲ مي ﻛﻨﺪ. با ظهور وب 2 و ايجاد شرايط تعاملي در فضاي مجازي ، بخش مهمي از اين بازار برخط به شبكه هاي اجتماعي نظير اينستاگرام منتقل شد. نسل جديدي از افراد مشهور كه شهرت خود را وام گرفته از شبكه هاي مجازي بودند شكل گرفت كه توانستند بر قصد و نيت خريد مردم تاثيرگذار باشند. اين نوع از بازاريابي به عنوان بازاريابي موثر شناخته مي شود. از اﻳﻦ رو ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﻲ نقش بازاريابي موثر بر تصميم گيري خريد افراد در رسانه اجتماعي اينستاگرام مي پردازد. براي دستيابي به اين هدف، ابتدا با مطالعه پيشينه موجود در اين زمينه، محور هاي كلي بحث تعيين شد، سپس معروف ترين بازاريابان موثر در شبكه هاي اجتماعي شناسايي و پرسشنامه اي برخط بر اساس ويژگي هايي كه باعث شهرت و موفقيت اين افراد شده است، تهيه و در ميان دنبال كنندگان آن ها توزيع شد. در ادامه تاثيرگذاري متغير هايي چون جذابيت فيزيكي ، جذابيت اجتماعي ، شباهت رفتاري ، اعتبار و روابط فرا اجتماعي بر تصميم خريد مخاطبين افراد موثر در شبكه اجتماعي اينستاگرام بررسي شد و تاثير مثبت همگي متغير ها به استثناي متغير جذابيت فيزيكي ثابت شد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1398/11/20
-
عنوان به انگليسي
Conseptual Model of the Role of Influencer Marketing in Purchase Intention of Social Media (Instagram) (Case study: Food Industrial)
-
تاريخ بهره برداري
1/21/2020 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
احسان محمدي
-
چكيده به لاتين
Internet penetration in many social communicational spheres made a potential and profitable context for marketing and advertising activities, so this requires internet marketers to perceive the online advertisements factors influenced on consumers purchase decision. Research problem has investigated is to know what is the characteristics of the model to explain the consumer purchase decision in social media? The growth of Web 2 and creation of interactive environment in cyberspace, an important part of this online market place has been moved to social networking sites such as Instagram. A new generation of people formed the ability to influence the purchase intention of people. This kind of marketing is called ‘Influencer Marketing’. This study is considering the conseptual model of the role of Influencer Marketing in purchase intention of Social Media sites like Instagram. To reach to this goal, firstly, theoretical background of the subject was considered. Secondly, the main influencers of social media in Iran were identified.Then, a questionnaire has been conducted and distributed among the followers of these influencers. At last, the impact of factors which were physical attractiveness, social attractiveness, similarity, Para-social interaction and credibility on purchase intention surveyed and except the influence of physical attractiveness on purchase intention which was rejected, all other hypothesises were accepted.
-
لينک به اين مدرک :