-
شماره ركورد
21767
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
21767
-
پديد آورنده
مهيار فردي منگودهي
-
عنوان
پيشبيني زمان سفر در معابر برونشهري در حالت تراكم توسط شبيهساز ترافيكي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
برنامهريزي و مهندسي حمل و نقل
-
تاريخ دفاع
1398/8/27
-
استاد راهنما
دكتر افشين شريعت مهيمني
-
دانشكده
عمران
-
چكيده
پيشبيني زمان سفر در حالت ازدحام از مسائلي بوده كه همواره نظر متخصصين و كارشناسان حوزه ترافيك و حملونقل را به سوي خود جلب نموده است. استفاده از نرم افزار شبيه ساز به عنوان ابزاري به منظور پيش بيني زمان سفر در حالت ازدحام، با در نظر گرفتن ويژگي هاي مختلفي همچون ويژگي هاي هندسي راه، واسنجي وسايل نقليه و مواردي از اين دست، در ادبيات مشاهده نشد؛ از اين رو تصميم بر آن شد كه با استفاده از شبيهسازي ترافيكي شبكه جادهاي و شرايطي كه در آن رخ ميدهد، زمينه كاربرديتر شدن مساله پيشبيني زمان سفر را فراهم كنيم. شبيهسازي محور هراز با استفاده از نرمافزار شبيهساز ترافيكي، امكان مشاهده مراحل شكلگيري و تخليه ازدحام را فراهم نمود و از سوي ديگر نتايج خوبي هم در دقت شبيهسازي بدست آمد، كه نتايج آن در متن آورده شده است. اعمال سناريوهاي مديريتي و مشاهده نتايج سناريوهاي احتمالي از جمله مزاياي شبكه شبيهسازي شده به شمار ميرود. توزيع خطاي پيشبيني مقادير زمان سفر در محدوده 10 درصدي مقادير مشاهده شده، با توجه به ادبيات مطالعه شده در اين زمينه، نماينده قابل قبول بودن مقادير خطا و دقت مناسب دادههاي گزارش شده بود. بالا رفتن نسبي مقادير خطا در زمان گذار جريان و شروع شكلگيري ازدحام نيز از ديگر نتايجي بود كه با توجه به اجراي مدلسازي ترافيكي شرايط جادهاي محور هراز در دو مسير رفت و برگشت در حالت ازدحام به آن دست پيدا كرديم.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1398/12/13
-
عنوان به انگليسي
Travel time prediction on inter-city corridors in congestion using traffic simulation softwares
-
تاريخ بهره برداري
11/17/2020 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
مهيار فردي منگودهي
-
چكيده به لاتين
Travel time prediction under congestion is one of the issues that has continually attracted the attention of traffic fields’ experts. The use of simulator software as a tool to predict travel time in congestion, taking into account various features such as road geometry, vehicle calibration and the like, was not found in the literature; hence, it was decided to predict of travel time more practical by using road network traffic simulation and the conditions in which it occurs. Haraz road (road 77) simulation using traffic simulator software allowed observation of congestion formation and discharge steps. On the other hand, good results were obtained in simulation accuracy, the results of which are presented in the text. Implementing managerial scenarios and viewing the results of possible scenarios are among the benefits of the simulated network. The error distribution of prediction travel time values in the range of 10% of observed values, according to the literature studied, represented acceptable error values and appropriate accuracy of reported data. A relative increase in error values during flow transition and onset of congestion formation were other results that we obtained by applying traffic modeling of Haraz road conditions in both direction under congestion.
-
لينک به اين مدرک :