-
شماره ركورد
21909
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
21909
-
پديد آورنده
مهدي پوربشيري
-
عنوان
بررسي عوامل موثر بر تمايل مصرف كنندگان به مصرف مشاركتي با تاكيد بر نقش تكنولوژي (مورد مطالعه : خدمات حمل ونقل شهري)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت تكنولوژي - نوآوري تكنولوژي
-
سال تحصيل
97-98
-
تاريخ دفاع
1398/10/22
-
استاد راهنما
دكتر سعيد شوال پور
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
فناوري اطلاعات و ارتباطات زمينه ساز ظهور « مصرف مشاركتي » در مدلهاي كسبوكار شده ،كه در آنها به افراد دسترسي استفادهي موقتي از كالاها يا خدمات با بهرهگيري از رويكرد مبتني بر مصرف مشاركتي را داده است. با توجه به اينكه فعاليت هاي مشاركتي مبتني بر مصرف مشاركتي مصرف كنندگان موجود با استفاده از چنين تكنولوژي ها يي ،ايجاد مي شود، امروزه سازمانها در تلاش براي ايجاد يك رابطه منحصر به فرد براي مشتريان هستند تا به مزيت رقابتي دست يابند. به همين سبب پژوهش حاضر به دنبال يافتن پاسخي براي اين پرسش است كه عوامل موثر بر تمايل مصرف كنندگان به مصرف مشاركتي با تاكيد بر نقش تكنولوژي در خدمات حمل ونقل شهري كدامند ؟ يافته هاي اين پژوهش به مديران بخش خدمات به خصوص شركتهاي حوزه حمل ونقل كمك مي كند تا توانايي هاي خود را براي طراحي وتوسعه روابط تمايل مصرف كنندگان به مشاركت در مصرف مشاركتي مبتني بر تكنولوژي بالا ببرند و استراتژي هاي لازم براي اين رويكرد را در اختيار آنها قرار خواهد داد.
براي تعيين اعتبار سوالات از نظر متخصصان و خبرگان استفاده شد. در اين پژوهش به منظور بدست آوردن پايايي پرسشنامه از ضريب آلفاي كرونباخ استفاده مي شود. به اين صورت كه قبل از اجراي نهايي، 30 نفر از نمونه پژوهش به صورت تصادفي انتخاب و پرسشنامه ها در اختيارشان قرار داده خواهد شد و پس از جمع آوري پرسشنامه، به كمك نرم افزار SPSS به محاسبه ضريب آلفاي كرونباخ پرداخته شده است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/02/14
-
عنوان به انگليسي
The Factors Affecting Consumer Interests on collaborative consumption Use with Emphasis on the Role of Technology (Case Study: Urban Transportation Services)
-
تاريخ بهره برداري
1/11/2021 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
مهدي پوربشيري
-
چكيده به لاتين
Information and communication technology underpin the emergence of 'collaborative consumption' in business models, in which individuals have accessed the temporary use of goods or services using a collaborative consumption approach. Given that collaborative consumer-based activities are created by existing consumers using such technologies, organizations today are striving to create a unique relationship for customers to achieve competitive advantage. Therefore, the present study seeks to find an answer to the question what are the factors affecting consumers' willingness to participate in consumption with emphasis on the role of technology in urban transport services? The findings of this study help service managers, especially transportation companies, enhance their ability to design and develop relationships of consumer willingness to participate in technology-based participatory consumption and strategies needed for this approach. Will provide them.
Experts and experts were used to determine the validity of the questions. In this study, Cronbach's alpha coefficient was used to determine the reliability of the questionnaire. 30 final sample of the research will be randomly selected before the final implementation and the questionnaires will be distributed to them.
-
لينک به اين مدرک :