-
شماره ركورد
21911
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
21911
-
پديد آورنده
علي عبدي نژاد
-
عنوان
بازطراحي شبكه و برنامهريزي زنجيره تأمين هنگام توسعه محصول جديد در شرايط عدم قطعيت (مطالعه موردي)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي لجستيك و زنجيره تامين
-
سال تحصيل
1396-1398
-
تاريخ دفاع
1398/12/17
-
استاد راهنما
دكتر ابراهيم تيموري
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
ارائهي محصولات جديد براي بقاي سازمانها امري ضروري است و فرآيند توسعهي محصول جديد ، فرآيندي حساس است كه تصميمات اشتباه در آن ممكن است باعث شكست سازمان بشود. بنابراين سازمانها هزينهي زيادي صرف توسعه و برنامهريزي براي ورود محصولات جديد به بازار ميكنند. بخش عمدهاي از تصميمات مربوط به اين فرآيند، در حوزه مديريت زنجيره تأمين محصول جديد هستند. با توجه به اهميت ارتباط زنجيرهي تأمين و فرآيند توسعهي محصول جديد و همچنين نبود پيشينهي تحقيقاتي مناسب، در اين پاياننامه به بررسي ارتباط اين حوزهها خواهيم پرداخت.
هدف اصلي اين پاياننامه ارائهي يك مدل بازطراحي زنجيرهي تأمين براي فرآيند توسعه محصول جديد در شرايط عدم قطعيت با استراتژي جايگزيني دومحصولي است. تا جايي كه محقق بررسي نموده است، هنوز اين استراتژي در مدل رياضي به كار برده نشده است. از آنجاييكه از گذشته محصول جديد اطلاعاتي در اختيار نداريم، پارامترهاي مربوط به آن همگي بر اساس پيشبيني خواهند بود و در نتيجه عدم قطعيت زيادي دارند. در مدل رياضي اين رساله، براي پارامترهاي تقاضا و عمر محصولات عدم قطعيت در نظرگرفته شده است و رويكرد مواجهه با عدم قطعيت، بهينهسازي استوار سناريو-محور خواهد بود. همچنين براي حفظ توانايي مدل در برابر تغييرات تقاضا، ظرفيت اجزاي زنجيره قابليت تغيير خواهد داشت. جهت سنجش اعتبار از دادههاي واقعي يك سازمان مرتبط با صنعت لوازم صوتي ديجيتال، براي حل مسأله و تحليل حساسيت استفاده شده است. همچنين براي حل مسأله از نرمافزار بهينهسازي گمز استفاده شده است. استفاده از استراتژي جايگزيني دومحصولي در مثال اين شركت به نسبت استراتژي تكمحصولي منجر به بهبود 9 درصدي در مطلوبيت زنجيره شده است. همچنين مدل پيشنهادي نسبت به مدل پايه 17 درصد عملكرد بهتر در مثال عددي نشان داده است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/02/15
-
عنوان به انگليسي
SUPPLY CHAIN DESIGN FOR NEW PRODUCT DEVELOPMENT WITH DUAL-PRODUCT ROLLOVER STRATEGY (CASE STUDY HEADPHONE INDUSTRY)
-
تاريخ بهره برداري
3/7/2021 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
علي عبدي نژاد
-
چكيده به لاتين
Introducing new products is an essential issue for organizations to survive. The new product development process is a delicate process that wrong decisions about it can defeat the organization. Therefore, organizations spend a lot of money on developing and planning for entering new products to the market. Must of the decision - making related to this process are in the scope of new product supply chain management. According to the importance of the supply chain and the new product development process, as well as the lack of sufficient research literature, in this thesis, we will study the relationship between these areas.
The main purpose of this thesis is to present a supply chain redesign model for the new product development process under uncertainty with a dual-product rollover strategy. The dual-product rollover strategy is presented for the first time in the mathematical model. Since the information about the past of new products is not available, all parameters related to it are based on forecasts and therefore have high uncertainty. In the mathematical model of this thesis, demand and product life-cycle parameters are considered under uncertainty, and the approach to dealing with uncertainty is scenario-based robust optimization. Also, to maintain the ability of the model against demand variations, the capacity of the components of the supply chain can be changed. For validating and solving the model, the real data of an organization associated with the digital audio industry has been used, and sensitivity analysis is performed. Also, the model is solved precisely by GAMS software.
-
كليدواژه هاي فارسي
طراحي زنحيره تامين
-
لينک به اين مدرک :