-
شماره ركورد
21914
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
21914
-
پديد آورنده
ساناز ربيعي پور
-
عنوان
تأثير بازارچه الكترونيكي خريد و فروش بر زنجيره تامين شركتهاي كوچك و متوسط فعال در صنعت نفت ايران
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
كارآفريني كسب و كار جديد
-
سال تحصيل
96-97
-
تاريخ دفاع
1399/1/27
-
استاد راهنما
دكنر ابراهيم تيموري
-
استاد مشاور
دكتر محمدرضا رسولي
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
هدف از تحقيق حاضر « تأثير بازارچه الكترونيكي خريد و فروش بر زنجيره تامين شركتهاي كوچك و متوسط فعال در صنعت نفت ايران» بوده است. با توجه به موضوع تحقيق و با توجه به ماهيت موضوع، از روش كاربردي؛ توصيفي- همبستگي و به صورت ميداني استفاده شد. جامعه آماري اين تحقيق شامل كليه مديران و كارشناسان صنعت نفت ايران ميباشد كه تعداد آنها برابر با 400 نفر است. با استنفاده از فرمول اول كوكران، حجم نمونه لازم 196 نفر بدست آمدكه به روش غير تصادفي در دسترس انتخاب شدند. براي سنجش متغيرهاي تحقيق از ابزار پرسشنامه 43 سوالي استفاده شده كه گويه هاي آن بسته با طيف 5 گزينه اي ليكرت است. همچنين پايايي پرسش نامه به وسيله ضريب آلفاي كرونباخ تاييد شد و روايي سازه اي پرسش نامه نيز توسط تحليل عاملي تاييدي با استفاده از نرم افزار آماري Lisrel8.8 مورد تاييد قرار گرفت. در پايان داده هاي به دست آمده از پرسشنامههاي تحقيق با استفاده از آزمون ضريب همبستگي پيرسون و آزمون رگرسيون به كمك نرم افزارآماريSPSS 20 مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته و نتايج حاصله از آزمون فرضيه هاي پژوهش نشان داد كه تمامي فرضيه ها مورد تاييد قرار گرفته است. بنابراين بازارچه الكترونيكي خريد و فروش بر زنجيره تامين شركت هاي كوچك و متوسط فعال در صنعت نفت ايران تاثير مثبت دارد. همچنين بازارچه الكترونيكي خريد و فروش بر ارزيابي جنبه هاي چهارگانه مالي، مشتري، فرآيندهاي داخلي و رشد و آموزش زنجيره تامين تاثير مثبت دارد. واژه هاي كليدي: بازارچه الكترونيكي خريد و فروش، زنجيره تامين، شركتهاي كوچك و متوسط فعال در صنعت نفت ايران،
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/02/17
-
عنوان به انگليسي
The impact of the electronic trading market on the supply chain of small and medium enterprises active in the Iranian oil industry
-
تاريخ بهره برداري
4/15/2020 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
ساناز ربيعي پور
-
چكيده به لاتين
The purpose of the present study was to investigate "the impact of electronic trading market on supply chain of small and medium enterprises operating in Iranian oil industry". According to the research topic and due to the nature of the subject, a descriptive-correlational and field method was used. The statistical population of this research includes all managers and experts of Iranian oil industry with 400 persons. Using Cochran's first formula, a sample size of 196 was obtained by non-random sampling. A 43-item questionnaire was used to measure the research variables. The items were closed-ended with a 5-point Likert scale. The reliability of the questionnaire was confirmed by Cronbach's alpha coefficient and the construct validity of the questionnaire was confirmed by confirmatory factor analysis using Lisrel8.8 statistical software. At the end, the data obtained from the research questionnaires were analyzed using Pearson correlation coefficient and regression test by SPSS 20 software. has taken. Therefore, the electronic marketplace has a positive impact on the supply chain of small and medium-sized companies operating in the Iranian oil industry. E-commerce also has a positive impact on the evaluation of the four aspects of finance, customer, internal processes, and supply chain growth and training. Keywords: Electronic Marketplace Sales, Supply Chain, Small and Medium Enterprises Active in Iranian Oil Industry
-
لينک به اين مدرک :