-
شماره ركورد
22577
-
پديد آورنده
فروزان غالب زاده
-
عنوان
كنترل توزيع بار محوري در قطار خودكشش همراه با واگن آويزان
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
ماشينهاي ريلي
-
تاريخ دفاع
1399/4/31
-
استاد راهنما
دكتر حبيب اله ملاطفي
-
دانشكده
راهآهن
-
چكيده
بار محوري در ناوگان ريلي يكي از پارامترهاي مهم بوده و تعيين كننده سرعت بهره برداري، هزينه تعميرات، هزينه هاي وسايل نقليه ريلي و ناوگان مي باشد. اختلاف بار محوري در ناوگان باعث ايجاد مشكلات ترمزي و سايش نامتقارن در چرخ و محورهاي مختلف و يا حتي سايش نامتقارن در چرخ هاي يك محور مشخص مي شود و بهره برداري از وسيله نقليه ريلي را مختل خواهدكرد. در اين پايان نامه ابتدا به بيان اهميت موضوع توزيع بار محوري در ناوگان ريلي، مزايا و معايب يك نوع قطار خاص پرداخته مي شود و همچنين نظرات محققين و راهكار هاي آنها، بيان شده و مورد بررسي قرار مي گيرند. در ادامه يك مدل از اين قطارهاي خاص مطرح شده مورد بررسي قرار گرفته و توسط نرم افزار simpack با تمام پارامترها و المان ها مدلسازي مي شود. پس از آن به بيان مختصر استاندارد هاي توزيع بار UIC و EN و مباني نظري تحقيق پرداخته مي شود. در نهايت براي بررسي دقيق شبيه سازي اين نوع قطار از ديدگاه كنترلي و كنترل از طريق عملگرهاي هيدروليكي انجام مي شود و اختلاف بارهاي محوري توسط سيستم كنترلي عملگرها كنترل شده و در نهايت به منظور تأييد عملكرد ديناميكي قطار طراحي شده، رفتار آن براساس استاندارد هاي توزيع بار UIC وEN14363 مورد تحليل قرار گرفته است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/09/05
-
عنوان به انگليسي
Control of axial load distribution in Articulated trains with hanging wagons
-
تاريخ بهره برداري
7/21/2020 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
فروزان غالب زاده
-
چكيده به لاتين
The axial load has been one of the important parameters in the railway. The axial load determines the cost of railway repairs and the velocity utilization of railway vehicles. Distribution difference axial load in the railway causes braking problems and asymmetric wear on the right and left wheels on one axle. First of all, this thesis illustrates the principle of axial load distribution in the railway. The advantages and disadvantages of the articulated train are investigated. Also, other researchers’ views and solutions are discussed. This model, articulated train, and all of the details are simulated with Simpak software. Then, the control system of the train is simulated in the software. The control system design through a hydraulic actuator is illustrated. Finally, in order to verify the performance of the designed model and control system actuator, dynamic behavior is analyzed according to standard EN14363 and UIC518.
-
لينک به اين مدرک :