-
شماره ركورد
22679
-
پديد آورنده
بهنام جعفري
-
عنوان
بكارگيري سيستم تعليق با ارتباط هيدروليكي در خودرو بياباني Baja با هدف بهبود هندلينگ
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
سيستم هاي ديناميكي خودرو
-
سال تحصيل
1396
-
تاريخ دفاع
1399/04/18
-
استاد راهنما
دكتر بهروز مشهدي
-
دانشكده
خودرو
-
چكيده
در تحقيقات خودرو، يكي از بخش¬هاي مهم در بحث ايمني خودرو هندلينگ آن است كه نحوه فرمان پذيري خودرو بوده و توانايي ويژه خودرو در عملكرد آن در مسابقات، مي¬باشد. خودرويي كه تعليق آن داراي سختي زياد مي¬باشد، احتمال اين را دارد كه بتواند هندلينگ خوب، اما راحتي و سواري ضعيفي داشته باشد. يكي از روش¬هايي كه مي¬توان در آن، در مورد اين مصالحه بين هندلينگ و سواري، تا حدي موفقيت بيشتري حاصل كرد، استفاده از سيستمهاي تعليق با ارتباط هيدروليكي بين ايستگاه¬هاي تعليق مي¬باشد. در اين پايان نامه، سيستم تعليق با ارتباط هيدروليكي در نرم افزار Simulink/Simscape طراحي شده و سپس بر روي يك مدل خودرو در نرم افزار Adams/Car جاگذاري شده است. پاسخهاي مدل با آنچه در مقالات مرجع در دست است اعتبار دهي شده است. در نهايت شيرهاي كنترل سيستم تعليق با ارتباط هيدروليكي كنترل شده¬اند و پاسخها مقايسه و برتري اين سيستم نسبت به ساير تحقيق¬ها نشان داده شده است. سطح مقطع شيرهاي كنترل بصورت متغير در نظر گرفته شده و نتايج مربوط به تغيير مقطع شيرها در چندين آزمون، مورد بررسي قرار گرفته¬اند و پاسخ¬هاي سيسستم با توجه به اين مساحت-ها، اندازه گيري شده و تحليل گرديده¬اند. نتايج نشان مي¬دهد نسبت به مدل غير فعال سيستم تعليق با ارتباط هيدروليكي نوع Kinetic H2، كه عملكرد هندلينگ و همچنين بهبود زاويه رول بيشتري ايجاد شده است. يكي از مشخصه¬هاي بارز بهبود هندلينگ، پايداري بهتر و كاهش نرخ Yaw كاهش يافته است. كنترل سوپاپ¬هاي زير سيستم هيدروليكي در اين سيستم، به صورت تحليلي مشاهده نگرديده است همچنين كنترل اين سوپاپ¬ها در نرم افزار Adams/Car نيز به نوبه خود نوآوري اين پايان نامه مي باشد. در اين پايان نامه در دو مانور J-Turn و قلاب ماهي، رفتار خودرو با توجه به تغيير مساحت شير هاي كنترل بررسي مي گردد و در پايان مشاهده خواهد گرديد كه نسبت به خودرو داراي سيستم تعليق با ارتباط هيدروليكي در حالت غير فعال، هندلينگ خودرو، 13.043 درصد و پاسخ رول خودرو 57.471 درصد بهبود داشته است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/06/29
-
عنوان به انگليسي
Implementing Hydraulically Interconnected Suspension System in Baja Off-Road Vehicle with the purpose of Improving Vehicle Handling
-
تاريخ بهره برداري
7/8/2020 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
بهنام جعفري
-
چكيده به لاتين
This thesis introduces a new idea on the control of hydraulically interconnected suspension (HIS). On one hand, the passive HIS has some deficiencies that can be compensated by control systems and on the other hand the fully active HIS is incrementally more expensive than the passive one. HIS has received tremendous attention during the stint of its development. The ability of this suspension to provide roll stiffness and damping rates dependent on the suspension modes of operation (i.e. bounce, roll, pitch, or articulation of the unsprung masses relative to the sprung mass) has proved to be substantial and has attracted quite a bit of attention. This ability has been with respect to other customary suspensions, being dependent on the stiffness and damping characteristics of the single wheel stations. For the sake of validation, this paper uses a seven-degrees-of-freedom (DOF) vehicle and for analysing the damping valves, an Adams/Car model has been used. The focus of this paper is implicitly put on the handling performance and the yaw rate of the vehicle is the primary response with which the extent of the handling performance excellence is evaluated. As is known, the passive HIS predilection is to weaken the ride performance to some extent and improve the handling performance of the vehicle. in this paper the handling performance of the vehicle is going to experience even better performance due to controlling the damping valves with respect to the lateral acceleration (LATAC). The one-by-one analysis of the damping valves in a vehicle speed is manifested in the plots and then the proper area of the orifices are going to be selected from the analysis results.
-
لينک به اين مدرک :