-
شماره ركورد
22694
-
پديد آورنده
پيمان فعله كري
-
عنوان
بررسي تاثير ريل محافظ بر ريسك خروج از خط در خطوط ريلي (مطالعه موردي پل مترو پرند)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
خط و سازههاي ريلي
-
سال تحصيل
96-99
-
تاريخ دفاع
1399/06/12
-
استاد راهنما
دكتر سيدجواد ميرمحمدصادقي
-
استاد مشاور
دكتر مرتضي اسماعيلي
-
دانشكده
راه آهن
-
چكيده
حوادث ناشي از خروج از خط قطار علاوه بر تبعات جبران ناپذير جاني و مالي موجب كاهش اعتماد عمومي به حمل و نقل ريلي و خدشه دار شدن چهره اين اين صنعت پاك ميگردد. در اين رساله با انجام مدلسازي با استفاده از نرم افزار UM به بررسي تاثير استفاده از ريل محافظ در كاهش امكان خروج از خط قطار در خطوط داراي قوس با مطالعه موردي پل مترو فرودگاه امام خميني (ره) گرديده و براي خط با سه كيفيت ايده آل (بدون خرابي)، خط با شرايط خوب و خط با شرايط بد در سرعت هاي متفاوت اقدام گرديده است. با توجه به نتايج بدست آمده از ملدسازي، استفاده از ريل محافظ با جانمايي مناسب ميتواند مانع از جابجايي جانبي چرخ قطار به ميزان بيش از حد مجاز گرديده و امكان خروج از قطار را كاهش دهد. نتايج مدلسازي نشان ميدهد كه جانمايي ريل محافظ با عرض لبه حركتي 3 سانتي متر و تراز ارتفاعي 2 سانتي متر نسبت به ريل اصلي حركتي ميتواند شاخص خروج از خط را از حد بحراني به ميزان قابل توجهي كاهش داده و به حفظ ايمني قطار كمك كند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/07/08
-
عنوان به انگليسي
Effect of the effect of Guardrails on derailment risk on railway lines (Case study of Parand Subway Bridge)
-
تاريخ بهره برداري
9/3/2021 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
پيمان فعله كري
-
چكيده به لاتين
In addition to the irreparable consequences of human and financial losses the accidents caused by derailment will reduce public confidence in rail transportation and will tarnish the image of this clean industry. In this thesis, by using UM software to investigate the effect of using guardrails in reducing the possibility of train derailment in arched lines with a case study of Imam Khomeini Airport metro bridge and for a line with three ideal qualities (No damage), line with good conditions and line with bad conditions at different speeds. According to the results of the construction, the use of a Guardrails with a suitable location can prevent the side displacement of the train wheel to be too much and reduce the possibility of getting off the train. The results of the modeling show that the location of the protective rail with a flang way width of 3 cm and a height of 1 cm relative to the main rail can significantly reduce the derailment index from the critical level and help maintain train safety.
-
لينک به اين مدرک :