-
شماره ركورد
22737
-
پديد آورنده
سحر اميرخاني
-
عنوان
رشد حرفه اي معلمان برخط: مفهوم و استفاده از استراتژي هاي دانشجو معلمان زبان و اساتيد دانشگاه معلمان زبان در مديريت كلاسهاي برخط
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
98-99
-
تاريخ دفاع
1399/6/30
-
استاد راهنما
دكتر محبوبه تقي زاده
-
استاد مشاور
دكتر شهين واعظي
-
دانشكده
زبان
-
چكيده
هدف از اين مطالعه بررسي مفاهيم و استفاده از استراتژي دانشجو معلمان زبان و اساتيد دانشگاه رشته آموزش زبان در مديريت كلاسهاي آنلاين زبان انگليسي بود. شركت كنندگان اين مطالعه 104 دانشجوي كارشناسي ارشد رشته آموزش زبان انگليسي و 5 استاد دانشگاه رشته زبان در دانشگاه علم و صنعت ايران بودند. ابزار مطالعه يك پرسشنامه مديريت كلاس در فضاي مجازي بود كه توسط محقق در سه بخش ايجاد شد: مفهوم مديريت كلاس آنلاين ، اولويت بندي استراتژي ها براي مديريت شرايط چالش برانگيز و استفاده از استراتژي در مديريت كلاسهاي آنلاين. براي بررسي كاربرد استراتژي اساتيد دانشگاه رشته زبان در برخورد با موقعيت هاي چالش برانگيز كلاس هاي آنلاين ، 20 وضعيت چالش برانگيز طراحي شد و از اساتيد خواسته شد كه استراتژي هاي خود را پيشنهاد دهند. نتايج نشان داد كه مديريت زمان ، سازماندهي دوره ، تقويت هاي مثبت و ايجاد فضاي مثبت به عنوان مهمترين راهبردهاي مديريت كلاس آنلاين در نظر گرفته شده است. اين يافته ها همچنين نشان مي دهد كه شركت كنندگان براي مقابله با چالش هاي كلاس هاي آنلاين بيشتر از استراتژي هاي ارتباطي (به عنوان مثال كار گروهي و همكاري) و دانش آموز محور (به عنوان مثال توجه به علاقه و نياز فراگيران در طراحي فعاليت ها) استفاده مي كنند. اين مطالعه به اساتيد دانشگاهي رشته زبان انگليسي توصيه مي كند آگاهي دانشجو معلمان را در مورد استراتژي هاي مديريت كلاس هاي زبان آنلاين افزايش دهند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/09/04
-
عنوان به انگليسي
Online Teacher Professional Development: Pre-service EFL Teachers’ and Teacher Educators’ Conception and Strategy Use in Online Classroom Management
-
تاريخ بهره برداري
9/21/2021 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
سحر اميرخاني
-
چكيده به لاتين
The objective of this study was to investigate EFL pre-service teachers’ and teacher educators’ conception and strategy use in managing online English language classes. The participants of the study were 104 MA students of TEFL and 5 teacher educators at Iran University of Science and Technology. The instrument of the study was an online classroom management survey which was developed by the researcher in three sections: conceptions of online classroom management, prioritizing strategies for challenging situations, and strategy use in managing online. To investigate teacher educators’ strategy use for dealing with challenging situations of online classes, 20 challenging situations were designed and teacher educators were asked to suggest their own strategies. The results revealed that time management, course organization, positive reinforcements, and building positive atmosphere were conceived as the most important strategies for online classroom management. The findings also illustrate that the participants mostly use communicative (e.g. group work and collaboration) and student-centered strategies (e.g. considering learners’ interests and need in designing the activities) in dealing with challenges of online classes. This study recommends teacher educators enhance pre-service teachers’ awareness of strategies for managing online language classes.
-
كليدواژه هاي فارسي
آموزش آنلاين
-
لينک به اين مدرک :