-
شماره ركورد
22832
-
پديد آورنده
ميترا جليلي منير
-
عنوان
بررسي تاثير فضاي مجازي در شكل دهي آراء براي ترغيب كاربران به خريد كالاي ايراني در اينستاگرام
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت فناوري اطلاعات - كسب و كار الكترونيكي
-
سال تحصيل
1396
-
تاريخ دفاع
1399/8/7
-
استاد راهنما
دكتر پيمان اخوان
-
استاد مشاور
دكتر محمد فتحيان بروجني
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
بستر اينستاگرام مصرف كنندگان را به هم متصل مي¬كند و به آنها امكان كشف، اشتراك، توصيه، پسند و خريد محصولات را مي دهد كه سبب مي¬شود كاربران خريد از اين بستر را با ارزش بدانند. اين پژوهش به دنبال بررسي تاثير فضاي مجازي در شكل دهي آراء براي ترغيب كاربران به خريد كالاي ايراني در اينستاگرام مي¬باشد و تأثيرات ابعاد ارتباطي تجارت اجتماعي كه باعث خريد كاربر مي¬شود است. بر اساس مدل سيستم اكتشافي (HSM)، مدلي براي درك اهميت نسبي تأثير اجتماعي اطلاعاتي ، تأثير اجتماعي هنجاري، جذابيت اطلاعات، خود افشايي افراد مشهور، سودمندي اطلاعات، در مورد قصد خريد اجتماعي مصرف كننده تحت سطوح مختلف درگير بودن محصول ارائه شده است.
نتايج مدل سازي معادلات ساختاري (SEM) با استفاده از نمونه اي از 104 مصرف كننده در اينستاگرام نشان مي دهد كه تأثيرات هنجار اجتماعي تأثير بيشتري بر قصد خريد اجتماعي مصرف كننده دارد. از طرفي با توجه به بررسي¬هايي كه انجام گرفت مشخص شد كه با توجه به جامعه آماري پژوهش، درگيري در محصول تأثير تعديلگري بر تأثير اجتماعي اطلاعات، تأثير هنجارهاي اجتماعي و سودمندي اطلاعات نداشت.
ب تر اين تاگرام مصرا كنندگان را به هم متص ميكند و به انها امكان كش اشتراك تولله پ ن د و
خري د محصولام را مي ده د كه س ب ميشود كاربران خريد اآ اين ب تر را با ارآش بدانن د. اين پشوهش به
دن ال بررسي تارلر فياش مجاآش در شك دهي اراء براش ترغلب كاربران به خريد كالاش ايراني در اين تاگرا م
ميباش د و تي رلرام ابنا د ارت ا.ي تجارم اجتماعي كه باعث خريد كاربر ميشود اسم . بر اساس مدل سل تم
اكتشافي ق HSM ا مدل ي بر اش درك اهمل م ن ي تيرل ر اجتماعي ا.فعاتي تير لر اجتماعي هنجارش جذابلم
ا.فعام خود افشايي افراد مشهور سودمند ش ا.فعام در مورد اصد خري د اجتماعي مصرا كننده تحم
سطو م تل درگلر بودن محصول ارائه شده اسم.
نتايج مدل ساآش منادلام ساختارش ق SEM ا با استواده اآ نمونه اش اآ 104 مصرا كننده در اين تاگرام نشان
م ي دهد كه تير لرام هنجا ر اجتماعي تيرل ر بلشتر ش بر اصد خري د اجتماعي مصرا كننده دارد. اآ .رفي با
توجه به بررسيهايي كه انجام گرفم مش د ش د ك ه با توجه به جامنه امارش پشوهش درگلرش در محصو ل
تيرلر تنديلگرش بر تيرلر اجتماعي ا.فعام تيرلر هنجارهاش اجتماعي و سودمندش ا.فعام نداشم
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/09/22
-
عنوان به انگليسي
The impact of cyberspace on the formation of votes to Persuasion users to buy Iranian product on Instagram
-
تاريخ بهره برداري
10/28/2020 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
ميترا جليلي منير
-
چكيده به لاتين
The Instagram platform connects consumers and does not allow them to discover, share, recommend, like and buy products if your purchase from this platform is worth knowing. This research seeks to examine the virtual space in shaping votes to encourage users to buy Iranian goods on Instagram and its effects establish a social business relationship that causes the user to buy. Based on the Exploration System (HSM) model, it provides a model for proper understanding of normative social relationships, information attractiveness, self-disclosure in a famous city, useful information, if needed for social shopping influenced by different types of product involved
-
لينک به اين مدرک :