-
شماره ركورد
23552
-
پديد آورنده
آمنه طائفي اقدم
-
عنوان
مميزي سيستم سنجش عملكرد كانون زبان ايران
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
كارآفريني- كسب و كار جديد
-
تاريخ دفاع
1399/12/23
-
استاد راهنما
جناب آقاي دكتر ابراهيم تيموري
-
استاد مشاور
جناب آقاي دكتر محمد مهدوي مزده
-
دانشكده
دانشكده مديريت، اقتصاد و مهندسي پيشرفت
-
چكيده
امروزه اغلب سازمان¬ها با نگاه توسعه سهم بازار خود و دستيابي به كارآئي، اثربخشي و بهره وري بالا، فرآيندها و سطوح سازماني خود را مورد ارزيابي قرارمي¬دهند تا بتوانند نقاط ضعف و مشكلات عملكردي خود را در سطوح مختلف سازمان برطرف و اصلاح نمايند و به بهبود مستمر و جوان نگه داشتن سازمان خود بپردازند. اين نگاه در سايه فرآيند مديريت عملكرد سازمان اجرائي مي شود كه مهمترين بخش آن يك سيستم اطلاعاتي تحت عنوان سيستم سنجش عملكرد (PMS) است. با توجه به اهميت اين سيستم اطلاعاتي، آن را قلب فرآيند مديريت عملكرد بشمار مي آورند كه به جمع آوري و يكپارچه سازي تمام اطلاعات عملكردي از كليه حوزه¬ها در سطوح مختلف سازمان مي¬پردازد. بنابراين پياده سازي يك سيستم سنجش عملكرد مناسب براي كسب و كارها در حوزه توليد و خدمات از اهميت ويژه¬اي برخوردار است. از طرفي ناملموس بودن محصول و غيرقابل اندازه¬گيري بودن فرآيندها و نتايج حاصل از آنها در بخش خدمات، از جمله خدمات آموزشي، در مقايسه با بخش توليد، طراحي و پياده سازي سيستم سنجش عملكرد را در اين حوزه، پيچيده و دشوار نموده است.
در تحقيق حاضر كه از منظر هدف كاربردي - توسعه اي است ضمن معرفي سيستم سنجش عملكرد فعلي كانون زبان ايران به عنوان يك نهاد آموزشي، به مميزي اين سيستم به كمك مدل پرسشنامه اندازه¬گيري عملكرد (PMQ) پرداخته شد. جامعه آماري جهت جمع آوري داده¬ها شامل مديران، مسئولان مراكز آموزشي و كارمندان كانون زبان ايران است. جمع آوري داده ها نيز با مطالعه ميداني و كتابخانه¬اي، ارائه پرسشنامه، مصاحبه حضوري و بهره مندي از نظرات گروه خبرگان كانون زبان ايران انجام گرديد. در نتيجه مميزي، حوزه هاي بهبود و معيارهاي سنجش عملكرد فعلي كانون زبان ايران در ارتباط با راهبردها، افكار و فعاليت ها در سطوح مختلف سازماني بررسي شدند. در نهايت، نيازهاي بهبود اين سازمان آشكار گشت كه بر اساس آن راهكارها و توصيه هائي جهت بهبود و توسعه سيستم سنجش عملكرد فعلي پيشنهاد گرديد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/02/28
-
عنوان به انگليسي
Auditing the Performance Measurement of the Iran Language Institute
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
امنه طايفي اقدم
-
چكيده به لاتين
Today, most organizations evaluate their organizational processes and levels with the view of developing their market share and achieving high efficiency, effectiveness and productivity in order to be able to eliminate their weaknesses and performance problems at different levels of the organization and to improve the organization continuously and keep it young. This will happen by Implementation of the performance management process in an organization, the most important part of which is an information system called performance measurement system (PMS). Due to the importance of this information system, it is considered the heart of the performance management process, which collects and integrates all performance information from all areas at different levels of the organization. Therefore, the implementation of an appropriate performance measurement system for the businesses in the field of production and services is of particular importance. On the other hand, the intanjibility of the product and the immeasurability of the processes and their results in the service sector, including educational services, in comparison with the production sector, has made the design and implementation of performance measurement system in this sector complex and difficult.
In the present study, which is from the perspective of applied-developmental goal, while introducing the current performance measurement system of the Iran Language Institute, as an educational institution, the audit of this system was performed using the Performance Measurement Questionnaire (PMQ) model. The statistical population for data collection includes managers, officials of educational centers and employees of the Iran Language Institute. Data collection was done by field and library studies, questionnaires, face-to-face interviews and benefiting from the opinions of the Iran Language Institute experts. As a result of the audit, improvement areas and criteria for measuring the current performance of the Iran Language Institute in relation to strategies, thoughts and activities at different organizational levels were examined. Finally, the needs for improvement of this organization became apparent, based on which solutions and recommendations for improving and developing the current performance measurement system were proposed.
-
كليدواژه هاي فارسي
سيستم سنجش عملكرد , مميزي , كانون زبان ايران
-
كليدواژه هاي لاتين
Performance Measurement System(PMS) , Audit , The Iran Language Institute
-
لينک به اين مدرک :