-
شماره ركورد
23590
-
پديد آورنده
پريسا بدرزاده
-
عنوان
بررسي موانع و راه كارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي مبتني بر الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت و سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت- مديريت MBA ـ استراتژي
-
سال تحصيل
1399
-
تاريخ دفاع
1399/11/19
-
استاد راهنما
سعيد ميرزامحمدي
-
استاد مشاور
عليرضا علي احمدي
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
نظام جمهوري اسلامي با نگاهي برآمده از تحولات دانشي و بينشي در عرصه اقتصاد به دنبال سامان دادن و خلق فرصت براي توسعه همه جانبه اقتصاد است. آموزش و پرورش به عنوان بزرگ ترين دستگاه فرهنگي و يكي از اصلي ترين نهادهاي تربيت رسمي و عمومي، مفتخر است در اجراي منويات مقام معظم رهبري پيشگام باشد و بر همين راستا براي اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي پيشگام بوده است. اجراي همه برنامه ها در آموزش و پرورش منوط به تطبيق آن ها با اسناد بالادستي: سند تحول بنيادين و الگوي اسلامي – ايراني پيشرفت و سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي (ابلاغي مقام معظم رهبري) شده است و حال آن كه حتي نسخه بومي شده سند توسعه پايدار ملل متحد كه به نام «سند ملي آموزش 2030 جمهوري اسلامي ايران» تهيه گرديده است به وضوح با اركان اصلي اين اسناد در تضاد است. اﯾﻦ پژوهش موانع تحقق اقتصاد مقاومتي در آموزش و پرورش را شناسايي كرده و راهكارهاي متناسب را با اﺳﺘﻔﺎده از الگوي اسلامي ايراني پيشرفت و سند ﺗﺤﻮل بنيادين در آﻣﻮزش و ﭘﺮورش، پيشنهاد مي دﻫﺪ. براي تحقق اقتصاد مقاومتي در حوزه آموزش و پرورش نياز به تحقق چهار موضوع: مردمي كردن - عدالت محور بودن - دانش بنيان كردن - درونزايي و برونگرايي وجود دارد. از سوي ديگر موانع و مشكلات موجود براي عدم تحقق اقتصاد مقاومتي نيز داراي 3 نوع بافت: سياسي – اقتصادي و اجتماعي هستند. در اين پژوهش 20 عامل اصلي عدم تحقق اقتصاد مقاومتي مبتني بر الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت و سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش شناسايي شده و راهكارهاي متناسب نيز پيشنهاد گرديده است. به طور كلي دستيابي به اهداف الگوي ايراني اسلامي پيشرفت و سند ﺗﺤﻮل بنيادين در آﻣﻮزش و ﭘﺮورش و سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي، مستلزم تهيه برنامههاي انعطاف پذير، پيشرو، فرصت ساز، مولد، درون زاي برونگراست و مرور سياستهاي كلي اقتصاد مقاومتي بيانگر آن است كه روح حاكم بر آن، فرهنگي است و بدون تحول فرهنگي و با نگاه اقتصادي نبايد نسبت به تحقق اهداف آن ها اميد داشت.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/02/28
-
عنوان به انگليسي
Review of Barriers and Strategies for Realization of Resistive Economy, Based on The Islamic-Iranian Progress Model and Fundamental Reform Document of Education
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
پريسا بدرزاده
-
چكيده به لاتين
The system of the Islamic Republic, with a view to the development of knowledge and insight in the field of economics, seeks to organize and create opportunities for comprehensive development of the economy. Education, as the largest cultural institution and one of the main institutions of formal and public education, is proud to be a pioneer in implementing the scripts of the Supreme Leader and has been a pioneer in implementing the policies of the resistance economy. The implementation of all programs in education is subject to their compliance with the upstream documents: the document of fundamental change and the Islamic-Iranian model of progress and general policies of the resistance economy (communicated by the Supreme Leader) and now even the localized version of the development document The United Nations Sustainable Development Plan, entitled "The National Education Document 2030 of the Islamic Republic of Iran", is clearly in conflict with the main pillars of these documents. The study identifies obstacles to the realization of a resilient economy in education and proposes solutions commensurate with the ode of the Iranian Islamic model of progress and a fundamental document in education. To achieve a resilient economy in the field of education, there is a need to achieve four issues: democratization, justice-oriented, knowledge-based, endogenous and extroverted. On the other hand, the existing obstacles and problems for the non-realization of the resistance economy have three types of contexts: political-economic and social. In this study, 20 main factors of non-realization of resistance economy based on the Islamic-Iranian model of progress and a document of fundamental change in education have been identified and appropriate solutions have been proposed. In general, achieving the goals of the Iranian-Islamic model of progress and a fundamental document in the uprisings and general policies of the resistance economy requires the preparation of flexible, progressive, opportunistic, productive, endogenous extroverted programs and a review of the general policies of the resistance economy. The prevailing spirit is cultural and without cultural change and with an economic perspective, one should not hope to achieve their goals.
-
كليدواژه هاي فارسي
اقتصاد مقاومتي , الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت , سند تحول بنيادين آموزش و پرورش , سند توسعه پايدار ملل متحد , سند 2030 يونسكو , آموزش و پرورش , اقتصاد
-
كليدواژه هاي لاتين
Resistive Economy , The Islamic-Iranian Progress Model , Fundamental Reform Document of Education , Sustainable Development Goals (SDGs) , Agenda 2030 , Education , Economy
-
لينک به اين مدرک :