-
شماره ركورد
23768
-
پديد آورنده
دنياتفتي
-
عنوان
مدل سازي و مقايسه نقش تبليغات دهان به دهان سنتي و الكترونيكي در بازاريابي شبكه اي بر وفادارسازي مشتريان مورد مطالعه: بازاريابي شبكه اي شركت بادران
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت فناوري اطلاعات گرايش كسب و كارالكترونيك
-
سال تحصيل
97
-
تاريخ دفاع
99/09/22
-
استاد راهنما
محمدفتحيان
-
استاد مشاور
محمدرضاپارسانژاد
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
چكيده :
تبليغات دهان به دهان به منظور ارتباط بين مصرف كننده ها مي باشد در واقع ارتباط از يك فرد به فرد ديگر است.كه يك فرستنده ميتواند با استفاده از اطلاعاتي كه دارد رفتار و نظرات فرد دريافت كننده را در ارتباط با محصولات يا خدمات يا سازمان تغييردهد وهمچنين برعقايد و باور افراد نقش مهمي بازي كند با ظهور رسانههاي مبتني بر اينترنت، توسعه تبليغات دهان به دهان برخط افزايش پيدا كرده به گونه اي كه بدون دخالت شركت ها توسط كاربران شبكه هاي اجتماعي صورت مي گيرد. هدف از انجام اين پژوهش مقايسه نقش تبلبغات دهان به دهان سنتي و الكترونيك در بازاريابي شبكه اي بر وفاداري مشتريان است و همچنين به شخصيت افراد ازحيث درونگرا و برونگرا بر ميزان خريد و وفاداري مشتريان مي پردازد. روش انجام تحقيق SEM ( معادلات ساختاري ) و بااستفاده از پرسش نامه است . نمونه آماري مشتريان شركت بازاريابي شبكه اي بادران به عنوان يك شركت موفق در زمينه بازاريابي شبكه اي بوده است. با توجه به بررسي انجام شده يافته ها نشان مي دهند كه تبليغات دهان به دهان چه به شيوه سنتي و چه به شيوه الكترونيكي نقش بسزايي در ارتقاي ميزان فروش و وفاداري مشتريان دارد. به عبارت ديگر اساسا مشتريان به واسطه نياز به راهنمايي معمولا تجارب مصرف كنندگان ديگر محصول را در نظر مي گيرند. در اين حوزه به واسطه اعتمادي كه معمولا ميان دوستان و آشنايان برقرار است تبليغات دهان به دهان منجر به خريد مي شود چرا كه افراد در يك گروه دوستي به يكديگر اعتماد دارند و اين اعتماد منجر به افزايش خريد يك محصول مي شود همچنين نتايج نشان مي دهد كه شخصيت افراد از حيث درونگرا و برونگرا بر ميزان خريد در بازاريابي شبكه اي تاثيرگذار بوده است و افراد برونگرا نقش به سزايي در تبليغات دهان به دهان سنتي و الكترونيك در بازاريابي شبكه اي در ميزان خريد و وفاداري مشتريان داشته اند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/10/27
-
عنوان به انگليسي
Modeling and comparing the role of word-of-mouth and electronic word-of-mouth advertising in network marketing on customer loyalty Case study: Badran Company Network Marketin
-
تاريخ بهره برداري
12/13/2021 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
دنيا تفتي
-
چكيده به لاتين
Abstract:
Word-of-mouth advertising is about communication between consumers.In fact, communication is from one person to another. A sender can use the information to change the behavior and opinions of the recipient in relation to products or services or the organization.It also plays an important role in people's beliefs. With the advent of Internet-based media,the development of online word-of-mouth advertising has increased so that it can be done by social media users without the intervention of companies.The purpose of this study is to compare the role of traditional word-of-mouth and electronic advertising in network marketing on customer loyalty and also the personality of individuals in terms of introverts and extroverts on the amount of purchases and customer loyalty.The research method is SEM(Structural Equation modeling)by using a questionnaire.The sample of the statistical population is the customers of Badran network Marketing Company as a successful company in the field of network marketing.According to the study, the findings show that word of mouth, both in the traditional way and electronically, has a significant role in sales and customer loyalty. In other words, basically,customers usually consider the experiences of other consumers of the product due to the need for guidance. In this context, due to the trust that is usually established between friends and acquaintances, word of mouth leads to purchases, because people in a friendship group trust each other, and this trust leads to an increase in the purchase of a product. It shows that the personality of people in terms of introverts and extroverts has influenced the amount of purchases in network marketing and extroverts have played an important role in traditional word-of-mouth and electronic advertising in network marketing in terms of purchases and customer loyalty.
-
كليدواژه هاي فارسي
تبليغات دهان به دهان , تبليغات دهان به دهان الكترونيك , اعتماد , بازاريابي شبكه اي , معادلات ساختاري
-
كليدواژه هاي لاتين
word of mouth advertising , word of mouth electronic advertising , trust , network marketing , structural equations
-
لينک به اين مدرک :