-
شماره ركورد
25470
-
پديد آورنده
زهره منتظري
-
عنوان
بررسي رفتار جستجو بازخورد در پيشرفت كيفيت نوشتاري زبان آموزان خارجي در كلاس هاي آنلاين مقطع متوسطه
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1998
-
تاريخ دفاع
1400/7/7
-
استاد راهنما
دكتر اكرم نيرنيا
-
استاد مشاور
دكتر شهين واعظي
-
دانشكده
زبان
-
چكيده
اين مطالعه تاثير رفتار جستجو بازخورد بر روي كيفيت نوشتاري را مورد بررسي قرار مي دهد. براي انجام اين مطالعه 70 زبان آموز از جمعيت زبان آموزان انگليسي به عنوان زبان خارجي كه در موسسه ي زبان "سادات" در تهران به مطالعه ي زبان انگليسي مي پردازند، انتخاب شدند. اين مطالعه تنها با زبان آموزان مونث انجام شد. محقق شركت كنندگان را بر اساس نمونه گيري تصادفي Convenience انتخاب نمود. جمعيت نمونه به دو گروه شاهد (30 نفر) و آزمايشي (30نفر) تقسيم شده بود. "t-test" نسبت به نمرات ميانگين هر دو گروه، به تفاوت چشمگيري ميان نمرات پس آزمون ها اشاره كرد و اين به اين معني است كه رفتار جستجو بازخورد در كيفيت نوشتاري گروه آزمايشي به طور چشمگيري موثر بوده است. يافته ها منجر به اين نتيجه شد كه گروه آزمايشي نسبت به گروه شاهد در كيفيت نوشتاري بهتر عمل كرده است. حاصل اين مطالعه مي تواند به طراحان درسي، مربيان زبان و دست اندركاران در اين حوزه كمك كند تا اهميت رفتار جستجو بازخورد را در نظر بگيرند و اينكه رفتار جستجو بازخورد را به دانش آموزان/دانشجويان معرفي كنند تا آنها بتوانند كيفيت نوشتاري خود را نسبت به پروژه هاي زباني، به طور نظام مند گسترش دهند، زيرا در متون انگليسي به عنوان زبان خارجي، زبان آموزان اغلب با مشكلاتي در متون نوشتاري مواجهه هستند كه اين به كيفيت نوشتاري بر مي گردد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/08/04
-
عنوان به انگليسي
The Role of Feedback Seeking Behavior in Enhancing EFL Writing Quality in High-school Online classes
-
تاريخ بهره برداري
9/29/2021 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
زهره منتظري
-
چكيده به لاتين
This study investigates the role of FSB in enhancing EFL writing quality in high-school online classes. To do this, 70 students were selected from the population of Iranian EFL learners studying English in the Sadat language institute in Tehran, Iran. This study was conducted with Iranian female. The researcher selected participants based on non-random convenience sampling. The sample population was divided into two groups; namely, control (N= 30) and experimental (N= 30). Prior to scheduling class visits to collect the data, the researcher explained to the instructors the purpose and procedures of the study. Students were also informed about the right to voluntary participation, the anonymous nature and the confidentiality of their data. Data were collected using a FSB Questionnaire. It took the participants approximately 15 min on average to complete the questionnaires. A ‘t-test’ on the mean scores of both groups indicated a significant difference between the scores of the post-tests, meaning that the FSB was significantly effective in the experimental group’s writing quality. Findings led to the conclusion that the experimental group outperformed the control group in writing quality. The product of this study can help curriculum designers; language instructors and practitioners appreciate the importance of FSB and to introduce FSB to students to expand their writing quality on tasks of language systematically.
-
كليدواژه هاي فارسي
رفتار جستجو بازخورد , كيفيت نوشتاري , زبان آموزان انگليسي
-
كليدواژه هاي لاتين
ٍEFL learners , FSB , writing quality
-
لينک به اين مدرک :