-
شماره ركورد
26134
-
پديد آورنده
احمد بهاروند
-
عنوان
ارائه چارچوبي براي تبيين نقش واسطه هاي دانش در مديريت دانش مشتري براي توسعه تعاملي محصول جديد (مطالعه موردي شبكه توربين گاز ايران)
-
مقطع تحصيلي
ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي صنايع - مديريت مهندسي
-
سال تحصيل
95
-
تاريخ دفاع
1398/4/11
-
استاد راهنما
محمدرضا رسولي
-
استاد مشاور
دين محمد ايماني
-
دانشكده
واحد نور
-
چكيده
در سالهاي اخير شاهد تحولات گوناگوني در زمينه كسب و كار و ابعاد مختلف آن در سرتاسر جهان بودهايم. از اين رو سازمانها و بنگاههاي تجاري در تمام سطوح مجاب به رصد اين تحولات و به روز ساختن خود با آنها براي بقا در رقابت با ساير سازمانها شدهاند. در تجارت امروز از اصليترين مزيتهاي رقابتي سازمانها ميتوان به ميزان دستيابي به دانش و تكنولوژيهاي جديد مورد استفاده در صنعت و تجارت اشاره كرد. در اين فضاي رقابتي مشتريها نقش پررنگي در موفقيت و شكست سازمانها داشته و آنها را مجاب ميكنند كه با آگاهي بيش از پيش، تصميمات پيچيدهتري را نسبت به معاملات تجاري كلاسيك انجام دهند. نوآوري در محصولات و خدمات ارائه شده توسط سازمانها به نوعي بر اين تصميمات اثر مستقيم ميگذارد. مدلهاي نوآوري شبكهاي براي پشتيباني توسعه تعاملي محصول جديد رويكردي در حال رشد در حوزه مديريت فناوري محسوب ميشود. واسطهگران دانش به عنوان بازيگراني كليدي كه اشتراك اطلاعات و دانش را بين اعضاي مختلف شبكه تسهيل مينمايند از جايگاه ويژهاي در اين شبكهها برخوردارند. در اين پژوهش، نقشهاي واسطه گران دانش در يك شبكه نوآوري كه بر روي توسعه تعاملي محصول جديد متمركز است از طريق مرور ادبيات سيستماتيك شناسايي و دستهبندي شده است. قابليت تحقق و اثربخشي نقشهاي مذكور در قالب مطالعه موردي در شبكه توربين گاز ايران مورد بررسي قرار گرفته است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/12/15
-
عنوان به انگليسي
Providing a framework for explaining the role of knowledge brokers in customer knowledge management for the collaborative new product development (Case Study: Iran Gas Turbine Network)
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
احمد بهاروند
-
چكيده به لاتين
In recent years, we have observed a number of developments in the field of business and its various dimensions around the world. Hence, firms and enterprises at all levels are convinced to observ these developments and update themselves with them to could survive in competition with other organizations. In today's business, the main competitive advantages of organizations can be seen in terms of access to new knowledge and technologies used in the industry and business. In this competitive atmosphere, customers play a key role in the success and failure of organizations and persuade them to make desicions with more complexity and awareness than classical business deals. Innovation in products and services provided by organizations directly affects these decisions. Network innovation models for supporting new product development are a growing approach in the field of technology management. Knowledge brokers are in a special position in these networks as key actors that facilitate the sharing of information and knowledge among different network members. In this research, the role of "knowledge brokers" in an innovation network that has been identified and classified into the collaborative new product development. The feasibility and effectiveness of the above mentioned roles have been studied in the framework of a case study in Iran's gas turbine network.
-
كليدواژه هاي فارسي
واسطه هاي دانش , مديريت دانش مشتري , نوآوري تعاملي , توسعه محصول جديد
-
كليدواژه هاي لاتين
knowledge brokers , customer knowledge management , co-innovation , new product development
-
Author
Ahmad Baharvand
-
SuperVisor
Mohammadreza Rasouli
-
لينک به اين مدرک :