-
شماره ركورد
26232
-
پديد آورنده
شايان ازهاريان فر
-
عنوان
اثر الگوي شبكه معابر بر ايمني تردد با استفاده از تقريب لاپلاس آشيانه اي يكپارچه
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي عمران
-
سال تحصيل
1397
-
تاريخ دفاع
29/8/1400
-
استاد راهنما
دكتر علي توكلي كاشاني
-
دانشكده
مهندسي عمران
-
چكيده
در اين مطالعه اثر ساختار شبكه معابر بر فراواني وقوع تصادفات بررسي شده است. از 150 ناحيه ترافيكي شهر زنجان براي اين مطالعه بهره گرفته شد. هر يك از تصادفات سال 1397 اين شهر با مختصات مكاني GIS روي هر ناحيه ترافيكي مشخص و تحليل شده است. براي هر يك از نواحي به صورت همفزون، پارامتر هاي گوناگوني اعم از متغير هاي اقتصادي-جمعيتي مانند سرانه مالكيت خودرو، تعداد سفر ها و خانوار در كنار پارامتر هاي شبكه مانند تعداد تقاطعات، كيلومتر وسيله نقليه طي شده و تراكم معابر به عنوان متغير مستقل به كار رفته است. متغير هاي چيدمان فضا شامل انتخاب، هم پيوندي، اتصال و ميانگين عمق علاوه بر متغير هاي ياد شده در اين پژوهش براي پيش بيني تصادفات استفاده شده است. هم چنين براي برازش از مدل بيزين كامل BYM در چارچوب بيزين مكاني مورد استفاده قرار گرفت. از روش تقريب لاپلاس آشيانه اي يكپارچه نيز به عنوان روش تحليل استفاده شده است.
نتايج دقت مدل در پيش بيني تعداد تصادفات حدود 89٪ را نشان مي دهد كه حاكي از دقت بالاي مدل در پيش بيني تصادفات دارد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/12/18
-
عنوان به انگليسي
The effect of road network pattern on traffic safety using Integrated Nested Laplace Approximation(INLA)
-
تاريخ بهره برداري
11/20/2022 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
شايان ازهاريان فر
-
چكيده به لاتين
Road network pattern as a parameter for car crash frequency was supposed in this research. This research analyzes 150 traffic zones of Zanjan city. All car crashes in year 1397 are shown and analyzed with GIS coordinates in its traffic analysis zones. for each zone different parameters of socio-economic such as, car property, number of trips, number of households are used as independent variables in parallel with networks parameters such as junctions, vehicle kilometer traveled and density. Space syntax variables such as connectivity, mean depth, choice and integrationHH is used in addition with other parameters for forecasting crash frequency. Full Bayesian model BYM within spatial Bayesian is also used for model fitting and also, Integrated Nested Laplace Approximation (INLA) used for analyze method.
Conclusions shows about 89% accuracy in forecasting the crash frequency. Bayesian models using the MCMC method have been commonly used in traffic safety analyses because of their ability to deal with complex models. Recently, the INLA approach has appeared as an alternative to the MCMC method by significantly reducing the computing time.
-
كليدواژه هاي فارسي
چيدمان فضا , تقريب لاپلاس آشيانه اي يكپارچه , الگوي شبكه معابر , بيزين مكاني
-
Author
Shayan Azharianfar
-
SuperVisor
Dr. Ali Tavakoli Kashani
-
لينک به اين مدرک :