-
شماره ركورد
26331
-
پديد آورنده
محمدعلي محبوبي
-
عنوان
انتخاب استراتژي بازاريابي بهينه در شركت صادرات محور محصولات فولادي به روش نظريه بازيها
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت كسب و كار
-
سال تحصيل
1398-1400
-
تاريخ دفاع
1400/11/28
-
استاد راهنما
علي بنياري نائيني
-
دانشكده
مديريت،اقتصاد و مهندسي پيشرفت
-
چكيده
مقدمه: صنعت فولاد يكي از مهمترين صنايع مادر در جهان است. همچنين بازار فولاد داراي پيچيدگيها و تغييرات زيادي در ظرفيت توليد، مقدار تقاضا، قيمتگذاري و ... ميباشد. اين تغييرات زياد منجر به پيچيدگي و تغييرات در استراتژيهاي بازاريابي سازمانها خواهد شد. اين مساله، نيازمند روشي دايناميك است كه بتواند با طراحي سناريوهايي به پيشبيني و مواجهه با تغييرات كمك كند. نظريه بازيها روشي است كه ميتواند مساله فوق را به كمك رياضيات حل كند. در اين پژوهش با استفاده از روش نظريه بازيها به بررسي برخي از مفاهيم استراتژيك در مبحث بازار نظير مقدار بهينه صادراتي، ميزان هزينههاي ترويج و اولويت بندي كشورهاي مقصد صادراتي پرداخته ميشود. تركيب نظريه بازيها و استراتژيهاي بازاريابي به غني كردن مدلسازي بازار، ايجاد نقشه راه و سناريو چيني و كاهش عدم قطعيت كمك ميكند.
متود: نظريه بازيها يك روش رياضياتي دايناميك براي تصميمگيري و اتخاذ استراتژي در شرايط پيچيده بازار ميباشد. مفهوم اين روش به سودمندي بيشينه در مقابل بازي رقبا و اتخاذ تصميمات منطقي در برابر استراتژيهاي آنهاست. روش حل توسعه يافته در نظريه بازيها (استكلبرگ، تعادل نش، استنتاج معكوس) و تركيب آنها با دادههاي تحقيقي حاصل از پرسشنامه و به كار بردن ايدههاي جديد، منجر به رسيدن به اهداف مقاله شده است.
نتايج: خروجي اين مقاله، به دست آوردن فرمولهاي بهينه شده در شاخههاي استراتژيك بحث شده ميباشد. همچنين اين مقاله منجر به يافتن عوامل تقاضا، رقابت، هزينههاي گمرك و ماليات و هزينههاي حمل و نقل به عنوان عوامل مهم و تاثيرگذار در صادرات فولاد شد. همچنين كشورهاي امارات، ايتاليا و عراق مقاصد صادراتي مهم فولاد ايران با در نظر گرفتن عوامل مهم چهارگانه به دست آمدند. نتيجه ديگر، دستيابي به روش تحليلي جامعي از استراتژي مقدار بهينه صادرات با در نظر گرفتن عوامل چهارگانه ميباشد. همچنين تركيب روشهاي تحليلي و تحقيقي، منجر به يافتن فرمولهايي تحليلي شد كه كاهش چشمگيري در حجم تحقيقات بازار در كشورهاي مقصد صادراتي ايجاد ميكنند.
كاربردها: اين مقاله رويكردهاي عملي دقيق براي اتخاذ استراتژيها در شاخههاي ذكرشده با در نظر گرفتن رقبا و عوامل تاثيرگذار در حوزه فولاد صادراتي ارائه ميدهد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/01/23
-
عنوان به انگليسي
selection of optimal marketing strategy in export-oriented steel products company using game theory method
-
تاريخ بهره برداري
2/17/2023 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
محمدعلي محبوبي
-
چكيده به لاتين
Introduction: Steel industry is one of the most important main industries in the world. Also, the steel market has many complexities and changes in production capacity, demand, pricing, and so on. These many changes will lead to complexity and changes in the marketing strategies of organizations. This requires a dynamic approach that can help predict and deal with change by designing scenarios. Game theory is a method that can solve the above problem with the help of mathematics. In this research, using the game theory method, some strategic concepts in the market topic such as the optimal amount of exports, the amount of promotion costs and prioritization of export destination countries are investigated. Combining game theory and marketing strategies helps to enrich market modeling, create roadmaps and scenarios, and reduce uncertainty.
Method: Game theory is a dynamic mathematical method for deciding and adopting strategies in complex market conditions. The concept of this method is to maximize the efficiency of competitors' game and make rational decisions against their strategies. The solution method developed in game theory (Stockelberg, Nash equilibrium, backward induction) and their combination with research data from the questionnaire and the application of new ideas, has led to the achievement of the objectives of the article.
Results: The output of this paper is to obtain the optimized formulas in the strategic branches discussed. This article also led to the finding of demand factors, competition, customs and tax costs and transportation costs as important and influential factors in steel exports. Also, the UAE, Italy and Iraq were important export destinations for Iranian steel, taking into account four important factors. Another result is the achievement of a comprehensive analytical method of the optimal export strategy, taking into account four factors. The combination of analytical and research methods also led to the discovery of analytical formulas that significantly reduce the volume of market research in exporting destination countries. Applications: This article provides detailed practical approaches for adopting strategies in the mentioned branches by considering competitors and influential factors in the field of export steel.
-
كليدواژه هاي فارسي
نظريه بازيها , استراتژي بازاريابي , شركت صادراتي , فولاد , سناريو
-
كليدواژه هاي لاتين
Game Theory , Marketing Strategy , Export Company , Steel , Scenario
-
Author
Mohammad Ali Mahboobi
-
SuperVisor
Ali bonyadi naeini
-
لينک به اين مدرک :