-
شماره ركورد
26468
-
پديد آورنده
نازنين متعجب نهندي
-
عنوان
بررسي رابطه ميان ادراك معلمان و مهارت ارتباط بين فرهنگي آنها دربافت انگليسي زبانان ايراني
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
زبان و ادبيات خارجي- آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1398
-
تاريخ دفاع
1400/11/16
-
استاد راهنما
اسماعيل عبداله زاده
-
استاد مشاور
شهين واعظي
-
دانشكده
زبانهاي خارجي
-
چكيده
مطالعه ي پيش رو به بررسي رابطه ميان ادراك معلمان و مهارت ارتباط بين فرهنگي آنها دربافت انگليسي زبانان ايراني مي پردازد.همچنين تلاش شد تا ببيند آيا تجربه آنها بر درك ارتباطي بين فرهنگي شانتأثير مي گذارد يا خير. براي اين منظور، در مجموع از 100 معلم زبان انگليسي خواسته شد تا پرسشنامه نظرسنجي اقتباس شده از مطالعه هان و سونگ را تكميل كنند. نتايج حاكي از آن است كه معلمان ايراني زبان انگليسي به ضرورت ادغام ابعاد فرهنگي در آموزش زبان هاي خارجي آگاهي دارند. يافتهها نشان داد كه معلمان ايراني ز، بهويژه معلمان با تجربه كمتر، آموزش فرهنگ را بهعنوان انتقال بخش عمدهاي از دانش در مورد فرهنگهاي هدف ميدانند تا يك مأموريت افزايش آگاهي. يافته ها حاكي از اهميت آموزش بين فرهنگي معلمان در بافت انگليسي زبانان ايراني است. يافتههاي اين مطالعه براي هر كسي كه مايل است بداند معلمان زبانهاي خارجي چگونه به ارتباط بين فرهنگي نگاه ميكنند و ديدگاههاي آنها چگونه بر تدريسشان تأثير ميگذارد، جالب خواهد بود.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/02/25
-
عنوان به انگليسي
The Relationship between Iranian EFL Teachers’ Perceptions and their Intercultural Communicative Competence in Iranian Context
-
تاريخ بهره برداري
2/5/2023 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
نازنين متعجب نهندي
-
چكيده به لاتين
The current study attempted to cast light on the status quo of Iranian EFL teachers' perceptions of Intercultural Communicative Competence (ICC). It further attempted to see if their experience would influence their conceptualizations of Intercultural Communicative Competence (ICC). To this end, a total of 100 EFL teachers were asked to complete a questionnaire survey adapted from Han and Song's study. The results suggest that Iranian EFL teachers are aware of the necessity of integrating cultural dimensions in foreign language education. The findings revealed that Iranian EFL teachers, less experienced ones in particular, conceive of culture teaching as the transmission of a bulk of knowledge about the target cultures rather than a consciousness-raising mission. The findings point to the prominence of intercultural teacher education in the Iranian context. The findings of the study will be of interest to anyone desiring to find out how foreign language teachers view intercultural competence and how their views impact on their teaching.
-
Author
Nazanin Moteajjeb
-
SuperVisor
Esmaeil Abdollahzade
-
لينک به اين مدرک :