-
شماره ركورد
26641
-
پديد آورنده
بهاره سادات ميناي هاشمي
-
عنوان
ترويج صداي نويسنده authorial voice در متون نگارش استدلالي (argumentative writing) در EFL: با رويكرد پژوهش تركيبي و تجربي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1398
-
تاريخ دفاع
1400/12/3
-
استاد راهنما
محمد اميني فارساني
-
استاد مشاور
اسماعيل عبدالله زاده
-
دانشكده
زبان و ادبيات خارجي
-
چكيده
ازآنجايي كه نگارش پيشرفته ازاهميت به سزايي در محيط هاي آكادميك برخوردارمي باشد، نگارش استدلالي يا همان Argumentative writing به عنوان يك ضرورت در بالابردن سطح و موفقيت نگارش در مقاطع بالاي آموزشي شناخته مي شود. براين اساس موضوع Authorial Voice "صداي نويسنده" به عنوان يكي از فاكتورهاي مهم و تاثيرگذار در"نگارش استدلالي" شناخته مي شود. اين مفهوم وبه كارگيري آن به عنوان يك مفهوم كليدي و موثر به طور گسترده اي مورد بحث و توجه دانشمندان و محققين اين حوزه قرار گرفته است. لذا در اين مطالعه به موضوع چالشي و جديد Authorial Voice " صداي نويسنده" در نگارش پيشرفته علي الخصوص درژانرArgumentative writing "نگارش استدالي" با نگاه و رويكرد جديدي پرداخته شده است. از آنجايي كه مدرسين زبان انگليسي و اساتيد نگارش پيشرفته زبان دوم (L2) احتمالا درجستجوي روش هاي آموزشي مناسبي هستند تا بتوانند در اين زمينه به دانشجويان خويش كمك رساني انجام بدهند، در اين تحقيق تلاش شده است كه به سوال رابطه مابين " صداي نويسنده" در زبان دوم و تاثير آن در كيفيت "نگارش استدلالي" پاسخ داده شود. روش به كار گرفته شده در اين مطالعه experimental mixed-methods design بوده است كه به تاثير و نقش authorial voice درL2 argumentative writing به صورت كمي و كيفي پرداخته شده است. از اين رو 27 دانشجوي آموزش زبان انگليسي در مقطع كارشناسي ارشد در دانشگاه علم و صنعت در اين تحقيق مورد بررسي قرار گرفتند .در طول جسات مربوطه، دانشجويان با عناصر Voice "لحن يا صداي نويسنده" آشنا گرديده و چهار تسك را به عنوان pre-test وpost-test انجام دادند. به علاوه از يك voice rubric كه درسال 2013 توسط Zhao توسعه داده شده بود، استفاده گرديد تا ابزار بهتري براي ارتقا سطح كيفي آموزش و يادگيري باشد. پس از اتمام تسك ها و آناليز آن به صورت كمي quantitative بر اساس rubric، هشت نفر از دانشجويان به مصاحبه دعوت شدند تا نقطه نظرات آنان ازمنظر مفاهيم، تجارب وچالش ها مورد بررسي كيفي qualitative قرار گيرد. در انتها، تركيب نتايج كيفي و كمي در اين مطالعه علاوه بر اينكه قابليت تدريس voice را تاييد مي كند، تاثير مثبت استفاده از آن را درنگارش استدلالي و ارتقا سطح آگاهي دانشجويان را گزارش مي دهد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/03/30
-
عنوان به انگليسي
Promoting Authorial Voice in EFL Argumentative Writing: A Mixed-Methods Experimental Research Approach
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
بهاره سادات ميناي هاشمي
-
چكيده به لاتين
The importance of writing is more evident when it comes to the academic situations in which students are supposed to accomplish the required tasks. In this regard, the skill of argumentative writing has been documented as a significant necessity in higher educational success. Accordingly, one of the main factors that can meet the needs of argumentative writing is the issue of authorial voice. In this regard, the conceptualization and implementation of the authorial voice as a key concept in constructing authorial voice has been widely debated by writing practitioners and scholars quite recently. This notion has received the attention of some scholars as it can develop argumentative writing proficiency and success. As a result of that, L2 instructors and writing teachers probably look for appropriate strategies which could assist L2 student writers to develop their efficacy of writing. To fill the gap of eliciting the response to the question of voice significance in L2 writing and exploring the relationship between L2 authorial voice and argumentative writing quality, this thesis was carried out to bridge this recent gap. Subsequently, to accomplish the research objectives, an experimental mixed-methods research was employed to examine the effectiveness of the authorial voice and its role in enhancing L2 argumentative writing. Twenty-seven M.A learners of teaching English as a Foreign Language (TEFL) studying academic English writing undertook this treatment. During the intended sessions, learners were trained with the authorial voice features and four tasks as pre-test and post-test were assigned to be performed and practiced. Besides, an authorial voice rubric developed by Zhao (2013) was employed for sake of better enhancement of teaching and learning. Having analyzed the intended tasks quantitatively, eight participants were invited to take part in an interview session to have in-depth think aloud and stimulated recall discussion. The respondents’ conceptions, experiences, and challenges were also reported. The integration of quantitative and qualitative findings of the current study confirms the teachability of voice as well as its effectiveness in improving EFL students’ awareness of the construct of voice in L2 argumentative writing. Implications for L2 writing courses are given.
-
كليدواژه هاي فارسي
نگارش انگليسي , نگارش پيشرفته , صداي نويسنده , نگارش استدلالي , روبريك
-
كليدواژه هاي لاتين
rubric , academic writing , writing , argumentative writing , authorial voice
-
Author
Bahareh Sadat Minaye Hashemi
-
SuperVisor
Mohammad Amini Farsani
-
لينک به اين مدرک :