-
شماره ركورد
26658
-
پديد آورنده
زهرا احمدزاده
-
عنوان
طراحي براي آموزش مهارت مسيريابي در مترو به كودكان 7 تا 12 سال با تاكيد بر بازي محوري
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
طراحي صنعتي
-
سال تحصيل
1397
-
تاريخ دفاع
1400/06/21
-
استاد راهنما
حسن صادقي نائيني
-
دانشكده
معماري و شهرسازي
-
چكيده
كودكان حساس ترين و تأثير پذيرترين گروه سني جامعه را تشكيل مي دهند .آنها جهان هستي را متفاوت از بزرگساالن مي بينند و از راه تجربه مستقيم با محيط پيرامون به درك و فهم امور مي پردازند .آنها در حساس ترين و مهم ترين سال هاي زندگي شان يعني زماني كه پايه هاي رشد شخصيتي، ذهني، جسمي و اجتماعي شان شكل مي گيرد تا زماني كه وارد شهر مي شوند نيازمند اين هستند تا زندگي اجتماعي را در مقياس خود تجربه كنند و اين امر مستلزم آموزش و تقويت رفتارهاي اجتماعي و مهارت حل مسئله به صورت كودكانه و صميمانه است. راهيابي، مهارت طبيعي است كه افراد از كودكي ياد ميگيرند و همانطور كه رشد ميكنند، آنها را هم رشد ميدهند. يادگيري بازي محور، از رويكردهاي نوين مقوله ي يادگيري است كه در آن با رجوع به مفهوم كودكي، يادگيري را كسب تجربه از جنبه هاي گوناگون بازي تعريف ميكنند. در اين رويكرد، بازي ابزار يادگيري است، زيرا يادگيري (ايجاد تغيير پايدار در رفتار ) بر تجربه استوار است و براي كودك مطمئن ترين ابزار كسب تجربه، بازي است. مسيريابي به عنوان ابزاري جهت دسترسي به اطالعات جغرافيايي مكان توسط كاربران محيط تعريف مي شود . مسيريابي فرايندي است كه فرد در زماني كه از يك مكان به مكان ديگر حركت مي كند مي تواند از آن استفاده نمايد. مونتلو)2005 )مسيريابي را بخشي از راهبري به همراه جابه جايي و حركت تعريف مي كند . راهبري را حركت هماهنگ به سوي هدف در محيط مي داند . از اين حيث مسير يابي، حركت برنامه ريزي شده فرد به سمت مقصد و هدف به شكلي موثر است . فرد پياده قادر به حركت فيزيكي بوده و ظرفيت ذهني دارد كه امكان تعامل او با محيط را فراهم مي كند. كارهاي فيزيكي او شامل حس كردن و حركت كردن است و با ايجاد تعامل، به شناختي از محيط مي رسد و نمايش ذهني در مغز او شكل مي گيرد كه فضاي قابل پياده روي را براي او (Gaisbauer&U.Frank,2008,3)تعريف مي نمايد. مهارت حل مسئله يكي از كاركردهاي عالي ذهن است كه اكتساب آن معموال به آموزش نياز دارد. مهارت حل مسأله به معني فرايند تفكر منطقي است كه به فرد كمك ميكند، هنگام رويارويي با مشكالت راه حل هاي متعددي را جستجو كند، سپس بهترين راه را انتخاب نمايد .تحقيقات نشان مي دهد كه كودكاني كه آزادانه با وسايل بازي، بازي مي كردند و به كودكاني كه روش حل مسأله را مشاهده مي كردند نسبت به گروهي كه نه با وسايل بازي، بازي مي كردند و نه حل مسأله را مشاهده كرده بودند، موفق تر بودند(جزايري،1811) يكي از موضوعات مهم كه توجه روانشناسان كودك را به خود جلب كرده است، رابطه ميان بازي با يادگيري مهارت حل مسئله در كودكان است . مهارت حل مسئله به فرد كمك ميكند تا به صورت منطقي به حل مشكالت و مسايل خود بپردازد و از آنجايي كه يكي از فوايد بازي تأثيرات مثبت آموزشي آن است ميتوان از اين راه مهارت حل مسأله را در كودكان ايجاد كرد تا بتوانند تجربيات خود را در حين بازي دروني كنند و در زندگي واقعي از اين تجارب براي حل مسائل خود استفاده كنند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/03/24
-
عنوان به انگليسي
Designing and training routing skills on the Metro to children 7 - 12 years with a game approach
-
تاريخ بهره برداري
9/12/2022 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
زهرا احمدزاده
-
چكيده به لاتين
children are the most vulnerable and most vulnerable group of the society .they encounter the world differently than adults and they can be understood and understood through direct experience with the surrounding environment .they are in the most critical and most important years of their life , when they enter the city , they need to experience social life on their own scale , and this requires training and strengthening of social behaviors and solving skills in a childlike way .it is a natural skill that people learn from childhood and grow as they grow .game - based learning is one of the new approaches of learning in which learning from different aspects of game is defined by referring to the concept of childhood .in this approach , game is a learning tool because learning ( creating sustainable change in behavior ) is based on experience and is the most trusted tool for experience .routing is defined as a tool to access geographic information of place by the users of the environment .routing is a process that one can use when moving from one location to another .routing is defined as a part of navigation along with moving and moving shifts .navigation is a coordinated movement towards the target in the environment .in this way , routing is a moving program toward the destination and the goal is effectively .pedestrians are able to move physically and have a mental capacity that allows him to interact with the environment .his physical work involves sensing and moving , and by creating interaction , it comes to a cognitive of the environment , and the mental representation in his brain can be defined as the pedestrian spaces for him .solving skills is one of the great functions of the mind that its acquisition requires training .problem - solving skills means the process of rational thinking that helps the individual seek solutions while dealing with problems , then select the best way .research shows that children who are freely playing with the means of play and the children who saw the problem - solving method were more successful than those who played with the game or not .one of the most important issues that has attracted the attention of child psychologists is the relationship between playing and learning skills in children .the skill of solving the problem helps the person to logically solve his problems and problems and since one of the benefits of the game is its positive educational effects , it can be used to solve problems in children so that they can experience their experiences during the game and use these experiences to solve their problems in real life .
-
كليدواژه هاي فارسي
مهارت مسيريابي , آموزش , بازي , مهارت حل مسئله
-
كليدواژه هاي لاتين
problem solving skils , gaming , learning , routing skils
-
Author
Zahra Ahmadzadeh
-
SuperVisor
Hasan Sadeghi naeini
-
لينک به اين مدرک :