-
شماره ركورد
27335
-
پديد آورنده
مهتاب خواره
-
عنوان
طراحي يادگاري هاي ايراني-فرهنگي مدرن (نمونه موردي: استان خراسان شمالي)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
طراحي صنعتي
-
سال تحصيل
1401
-
تاريخ دفاع
1401/4/25
-
استاد راهنما
دكتر حسن صادقي نائيني / دكتر سيد هاشم مسدد
-
دانشكده
معماري و شهرسازي
-
چكيده
مبحث «گردشگري» در سالهاي اخير به عنوان يك صنعت مولد معرفي شده است. توجه به نيازهاي يك گردشگر از آن جهت حائز اهميت است كه تاثير مستقيمي بر ميزان توسعهي اين صنعت دارد. هداياي فرهنگي (سوغات)، بخشي جدايي ناپذير از صنعت گردشگري هستند و در زير گروه طراحي محصول براي توريسم جاي ميگيرند. در زندگي مدرن امروزه، فاصلهاي ميان محصولات توليد شده براي توريسم به روش سنتي (صنايعدستي) و سليقه نسل جوان بوجود آمده است كه در اين پروژه سعي بر پر كردن آن داشتهايم. در اين پروژه با عنوان "طراحي يادگاريهاي ايراني-فرهنگي مدرن"، ابتدا به شناخت پرسوناهاي گردشگري به عنوان كاربران مرجع پرداختيم و سپس با تحليل اطلاعات جمعآوري شده و مصاحبههاي انجام گرفته از آنها، تعريف دقيقي از آنچه انجام ميدهند و آنچه ميخواهند به دست آمد. بصورت موازي نگارنده به شناخت بازار هدف پرداخته است. طرح نهايي شامل يك محصول مدرن، كاربردي و شكيل است كه نقوش گليم خراسانشمالي (منطقه انتخاب شده براي انجام تحقيق) بر آن نقش بسته است. با طراحي مكانيزمي مدولار، محصول داراي كاربريهاي متفاوتي شده است تا بتواند نيازهاي بيشتري از كاربران را رفع كند. محصول نهايي با متريال سفال و نقره ساخته شده است تا در كنار جلوه بصري، توجه به هزينهها، كمك به چرخه اقصاد پايدار و استفاده از مواد بومي (بدون دور ريز)، محصولي شكيل را پديد آورد. واژههاي كليدي: گردشگري، هداياي فرهنگي، سوغات، خراسان شمالي، گليم.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/08/14
-
عنوان به انگليسي
Modern Iranian-cultural souvenir design (Case study: North Khorasan province)
-
تاريخ بهره برداري
7/16/2023 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
مهتاب خواره
-
چكيده به لاتين
The subject of "tourism" has been introduced as a productive industry in recent years. Paying attention to the needs of a tourist is important because it has a direct impact on the development of this industry. Cultural gifts (souvenirs) are an integral part of the tourism industry and are placed in the subgroup of product design for tourism. In today's modern life, there is a gap between the products produced for tourism traditionally (handicrafts) and the taste of the young generation, which we have tried to fill in this project. In this project titled "Modern Iranian-cultural souvenir design (Case study: North Khorasan province" we first got to know tourist personalities as reference users, and then by analyzing the collected information and conducting interviews with them, a precise definition of what they do and what they want was obtained. . In parallel, the author has studied the target market. The final design consists of a modern, functional, and stylish product, which has the patterns of North Khorasan rugs (the region selected for the research) printed on it. With a modular mechanism design, the product has different uses to meet more needs of users. The final product is made with clay and silver material to create a stylish product in addition to the visual effect, paying attention to costs, contributing to the cycle of sustainable investment, and using local materials (without waste). Keywords: tourism, cultural gifts, souvenirs, North Khorasan, Kilim.
-
كليدواژه هاي فارسي
گردشگري , هداياي فرهنگي , سوغات , خراسان شمالي , گليم
-
كليدواژه هاي لاتين
Tourism , Cultural gifts , Souvenirs , North Khorasan , Kilim
-
Author
Mahtab Khavareh
-
SuperVisor
Hasan Sadeghi Naeini & Seyed Hashem Mosaddad
-
لينک به اين مدرک :