-
شماره ركورد
27489
-
پديد آورنده
پريسا عطااللهي
-
عنوان
شناسايي عوامل مؤثر بر تقويت تعامل خريداران با خردهفروشان الكترونيكي كشور در بستر شبكههاي اجتماعي (مطالعه موردي : شبكه اجتماعي اينستاگرام)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي فناوري اطلاعات- تجارت الكترونيكي
-
سال تحصيل
1398
-
تاريخ دفاع
1401/07/12
-
استاد راهنما
دكتر محمد فتحيان
-
دانشكده
مهندسي صنايع
-
چكيده
شبكه اجتماعي كه يك رسانه ارتباطي قدرتمند در قرن بيست و يكم است ، نحوه ارتباط و تعامل سازمانها با يكديگر و مشتريان را از نو تعريف كرده است . همچنين ، اين فرصت را فراهم كرده است كه مشتريان تجربيات خود را در مورد يك محصول يا يك نام تجاري به اشتراك بگذارند. درنتيجه، براي كسبوكارها بسيار مهم است كه از نظرات و تعاملات مشتريان آگاه باشند.
تعاملات مشتريان در سالهاي اخير از اهميت بيشتري براي خردهفروشان برخوردار است. سازمانها با درگير كردن مشتريان بهطور مؤثر ، قادر به كسب مزيتهاي رقابتي، افزايش وفاداري مشتري، افزايش درآمد و مديريت هزينههاي عملياتي خود را به شيوهاي بهينه هستند. از طرفي تجزيهوتحليل شبكههاي اجتماعي حوزهاي پويا است كه توجه ويژهاي را هم از سوي جامعهي دانشگاهي و هم از سوي دستاندركاران مديريتي به خود جلب كرده است.
پژوهش حاضر باهدف شناسايي عوامل مؤثر بر تقويت تعامل خريداران با خردهفروشان الكترونيكي كشور در بستر شبكههاي اجتماعي (مطالعه موردي: شبكه اجتماعي اينستاگرام) با استفاده از تكنيك تحليل عاملي كه بر اساس مدل معادلات ساختاري است ، ميباشد. اين پژوهش ازنظر هدف كاربردي و ازنظر روش، توصيفي است .جامعه آماري اين تحقيق دانشجويان دانشگاه علم و صنعت ميباشند . اين انتخاب ازآنجهت است كه دانشجويان از سواد ديجيتالي بالايي و تعامل بيشتري نسبت به ساير افراد جامعه با شبكههاي اجتماعي برخوردار هستند.
براي جمعآوري داده از اعضاي نمونه آماري از پرسشنامه الكترونيكي استفاده شدكه طبق فرمول كوكران اندازه اين نمونه آماري 384 نفر است. روايي محتوايي اين پرسشنامه توسط استاد راهنما ، كارشناسان و متخصصان مورد تأييد قرار گرفت و پايايي پرسشنامه نيز با استفاده از ضريب آلفاي كرونباخ اعتبارسنجي شده است.
براي تدوين و تأييد اعتبار مدل پيشنهادي با استفاده از تحليل عامل اكتشافي و تحليل عامل تأييدي از نرمافزارهاي Spss IBMو10 Lisrel استفادهشده است.
با آزمودن دادههاي بهدستآمده از مطالعات ميداني و بررسي شاخصهاي برازش ، مقادير بارهاي عاملي و آزمونt اين نتيجه حاصل شد كه عوامل توليد محتواي مرتبط (عدم توليد محتواي نويز يا اسپم)، قابل جستجو بودن آن محتوا،منفعل نبودن نسبت به مخاطب و نظرات او( داشتن رفتار واكنشگرا در كوتاهترين زمان ممكن ) ، پوشش دادن محتواي بهروز و محتواي تعاملي از مصاديق عوامل مؤثر بر تعامل كاربران هستند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/09/05
-
عنوان به انگليسي
Identification of Factors Influencing Buyers Engagement with Domestic Electronic Retailers in Social Networks (Case Study : Instagram)
-
تاريخ بهره برداري
10/4/2023 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
پريسا عطااللهي
-
چكيده به لاتين
Social network, a powerful 21st century communication medium, has redefined the way organisations communicate and engage with each other and their customers. It has also, at the same time, provided the opportunity for customers to share their experiences about a product or brand. As a result, it is vital for businesses to be aware of the perception customers’s perceptions and Interactions.
Customer engagement has in recent years assumed an added significance for retailers.By engaging customers effectively organisations are able to gain competitive advantages, increase customer loyalty, enhance revenue, and manage their operational costs in an optimal manner.Social media analytics (SMA) is a dynamic field which has received considerable attention from both academics and management practitioners alike.
The aim of this study was to identify the influencing buyers engagement with domestic electronic retailers in social networks (case study : Instagram)using factor analysis technique based on structural equation modeling.This study was applied in terms of purpose and descriptive in terms of method.The statistical population of this research is the students of the Iran University of Science and Technology, because students have high digital literacy and more interaction with social networks than other people in society.
An electronic questionnaire was used to collect data from the members of the statistical sample, and according to Cochran's formula, the size of this statistical sample is 384 people.The content validity of this questionnaire was confirmed by the supervisor, experts and specialists, and the reliability of the questionnaire was validated using Cronbach's alpha.IBM SPSS Statistics and Lisrel 10 were used to develop and verify the validity of the proposed model using exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis.
By testing the data obtained from the field studies and examining the fit indices, factor loading values and t-values, it was concluded that the relevant content, searchability of content, not being passive towards the audience and their opinions, having a reactive behavior in the shortest possible time, covering up-to-date content and interactive content are examples of factors affecting user engagement.
-
كليدواژه هاي فارسي
شبكه¬هاي اجتماعي، بازاريابي شبكه اجتماعي، تعامل كاربر، اينستاگرام، خردهفروشان الكترونيكي
-
كليدواژه هاي لاتين
Social networks, Social network marketing, User engagement, Instagram, Electronic retailers
-
Author
parisa ataollahi
-
SuperVisor
mohammad fathian
-
لينک به اين مدرک :