-
شماره ركورد
27610
-
پديد آورنده
فاطمه نيكوكار گلستاني
-
عنوان
نوآوري در تحقيق و توسعه محصولات با استفاده از مديريت دانش صنعت نسل چهارم
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي صنايع
-
سال تحصيل
1398
-
تاريخ دفاع
1401/07/17
-
استاد راهنما
مصطفي جعفري
-
دانشكده
مهندسي صنايع
-
چكيده
با اشاره به اهميت نوآوري و نقش مديريت دانش در تحقيق و توسعه محصولات، درك دقيقي از فرايندهاي مديريت دانش و به طور خاص ، چگونگي كسب ، تقسيم / انتقال ، ايجاد ، ذخيره ، بازيابي اطلاعات در كل سيستم سازماني نياز است. به خصوص كه فرايندهاي مديريت دانش با ورود فناوري¬--هاي صنعت نسل 4 ، دچار تحولاتي شده و نيازمند آن است كه شركت¬ها خود را با اين تغييراتي كه در چند سال اخير روي داده همسو كنند و از فناوري¬هاي نوين براي نوآوري در تحقيق و توسعه محصولات خود بهره ببرند.
با بررسي مقالات و ادبيات تحقيق و علارغم ضرورت¬هايي كه در مقالات به اين موضوع اشاره شده است، به شكاف در خصوص نوآوري تحقيق و توسعه با استفاده از مديريت دانش صنعت نسل چهارم رسيديم .در واقع در ادبيات تحقيق به پيوند اين مفاهيم و موضوعات پرداخته نشده است .بنابراين در اين تحقيق به پر كردن شكاف و پيوند اين موضوعات با يك ديگر پرداخته شده است.
از آنجا كه هدف اصلي پژوهشگر تحقيق درمورد نحوه¬ي بكارگيري فناوري¬هاي صنعت نسل چهارم در فعاليت¬هاي مديريت دانش براي ايجاد نوآوري تحقيق و توسعه محصولات است، لذا از روش فراتركيب استفاده شده است. بدين صورت كه فعاليت هاي مديريت دانش در فرايند تحقيق و توسعه در پژوهش هاي پيشين بررسي شده و سپس فناوري هايي كه در صنعت نسل چهارم به ميان آمده است به منظور دريافتن چگونگي كمك به اين فعاليت ها مورد بررسي قرار گرفت.
نتايج حاصله تحقيق بيان مي كند فناوري هاي صنعت نسل چهارم چگونه و در كدام فعاليت هاي مديريت دانش در تحقيق و توسعه محصولات نقش آفريني مي كند و چارچوبي در اين راستا ارائه شده است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/09/29
-
عنوان به انگليسي
Innovation in product research and development using fourth industry knowledge management
-
تاريخ بهره برداري
10/9/2023 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
فاطمه نيكوكارگلستاني
-
چكيده به لاتين
Given the importance of innovation and the role of knowledge management in product research and development, a thorough understanding of knowledge management processes and in particular, how to acquire, share/transfer, create, store, and retrieve information throughout the organizational system is required. In particular, knowledge management processes have evolved with the advent of industry-leading technologies, and companies need to adapt to the changes that have taken place in recent years and use new technologies to innovate in research. And benefit from the development of their products.
By reviewing research articles and literature, and in spite of the necessities mentioned in the articles, we have reached a gap in research and development innovation using the knowledge of the fourth industry. In fact, in the research literature, these concepts and issues are linked. Therefore, the mother of this research is to fill the gap and link these issues with each other.
Since the main goal of the research researcher is to use the technologies of the fourth industry in knowledge management activities to create research innovation and product development, so the meta-combined method has been used. In this way, the activities of knowledge management in research and development have been examined in previous studies, and then the technologies that have come up in the fourth generation industry are examined in order to receive cases of assistance to these activities.
The results of the research show how and in which knowledge management activities of the fourth generation industry play a role in product research and development, and the technology is presented in this direction.
-
كليدواژه هاي فارسي
مديريت دانش , انقلاب صنعتي چهارم , تحقيق و توسعه , نوآوري , توسعه محصول جديد
-
كليدواژه هاي لاتين
Knowledge Management , Fourth Industrial Revolution , Research and Development , Innovation , New Product Development
-
Author
fateme nikookar golestani
-
SuperVisor
mostafa jafari
-
لينک به اين مدرک :