-
شماره ركورد
28662
-
پديد آورنده
كيميا بهرامي
-
عنوان
نقش هوش مصنوعي و بازاريابي ديجيتال در افزايش قصد خريد مصرف كننده (مورد مطالعه: مشتريان صنعت دكوراسيون داخلي)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت- مديريت MBA ـ بازاريابي
-
سال تحصيل
1399
-
تاريخ دفاع
1402/4/28
-
استاد راهنما
سعيد شوال پور
-
دانشكده
دانشكده مهندسي پيشرفت
-
چكيده
پژوهش حاضر با هدف بررسي تاثير هوش مصنوعي و بازاريابي ديجيتال بر قصد خريد مصرف كنندگان صنعت دكوراسيون داخلي انجام شد. اين تحقيق از نظر نوع كاربردي، به صورت آميخته (كمي- كيفي) بوده و از نظر روش تحقيق نيز يك تحقيق توصيفي- پيمايشي است. جامعه آماري پژوهش در دو مرحله به شرح زير است. در مرحله طراحي مدل مفهومي، جامعه آماري مشتمل بر خبرگان حوزه بازاريابي ديجيتال و داراي آشنايي با صنعت دكوراسيون داخلي بودند. اين خبرگان به شيوه قضاوتي و با تكنيك گلوله برفي و تا حصول به اشباع نظري انتخاب شد. در مرحله دوم و براي تست مدل، از جامعه آماري مشتمل بر فعالان صنعت دكوراسيون داخلي به تعداد 322 نفر استفاده شد. ابزار اصلي جمعآوري اطلاعات مصاحبه و پرسشنامه بود ك روايي به روش صوري و محتوايي و پايايي آن به روش آلفاي كرونباخ محاسه و تاييد گرديد. در بحش كيفي، اطلاعات به دست آمده با استفاده از روش تحليل تم، تجزيه و تحليل شد. و در بخش كمي، اطلاعات به دست آمده در دو بخش توصيفي و استنباطي تجزيه و تحليل شد. در بخش توصيفي با استفاده از نمودار و جداول و با استفاده از اكسل استفاده شد و در بخش آمار استنباطي با توجه به نتايج حاصل از آزمون كلوموگروه اسميرنوف، از مدل معادلات ساختاري و نرمافزار اسمارت پي. ال. اس استفاده گرديد. يافتههاي تحقيق نشان داد هوش مصنوعي با سه مولفهي تجربه بينش، تجربه دقت و تجربه تعاملي و ارزش ادراك شده با دو مولفه ارزش لذت گرايانه ادراك شده و ارزش كاربردي ادراك شده بود و هوش مصنوعي بر بازاريابي ديجيتالي، و قصد خريد مصرفكنندگان و در نهايت بازاريابي ديجيتالي بر قصد خريد مصرفكنندگان صنعت دكوراسيون داخلي تاثير دارد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/06/18
-
عنوان به انگليسي
The role of artificial intelligence and digital marketing in increasing consumer buying intentions ((Case study: Customers of interior decoration industry
-
تاريخ بهره برداري
7/18/2024 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
كيميا بهرامي
-
چكيده به لاتين
The present study was conducted with the aim of investigating the impact of artificial intelligence and digital marketing on the purchase intention of consumers in the interior decoration industry. This research is mixed (quantitative-qualitative) in terms of applied type, and in terms of research method, it is a descriptive-survey research. The statistical population of the research in two stages is as follows. In the design phase of the conceptual model, the statistical population consisted of experts in the field of digital marketing and familiar with the interior decoration industry. These experts were selected in a judgmental way and with the snowball technique until theoretical saturation was achieved. In the second stage and to test the model, a statistical population of 322 interior decoration industry activists was used. The main means of data collection were interviews and questionnaires, the validity of which was assessed by the form and content method, and the reliability was estimated and confirmed by the Cronbach's alpha method. In the qualitative section, the obtained information was analyzed using the theme analysis method. And in the quantitative section, the obtained information was analyzed in two descriptive and inferential sections. In the descriptive section, graphs and tables were used and using Excel, and in the inferential statistics section, according to the results of Smirnov's chromogroup test, structural equation models and SmartP software were used. L. S was used. The findings of the research showed that artificial intelligence had three components: insight experience, accuracy experience, and interactive experience, and perceived value had two components: perceived hedonic value and perceived practical value, and artificial intelligence was related to digital marketing, consumer purchase intention, and finally marketing. Digitalization affects the purchase intention of interior decoration industry consumers.
-
كليدواژه هاي فارسي
هوش مصنوعي , بازاريابي ديجيتال , قصد خريد مصرف كننده , صنعت دكوراسيون داخلي
-
كليدواژه هاي لاتين
artificial intelligence , digital marketing , consumer buying intentions , interior decoration industry.
-
Author
Kimiya Bahrami
-
SuperVisor
Dr. Shavalpoor
-
لينک به اين مدرک :