-
شماره ركورد
28773
-
پديد آورنده
اميرحسين نوري
-
عنوان
بررسي عوامل موثر بر عملكرد بنگاه ها(از نظر مشتري مداري) در فضاي تجارت الكترونيك از ديدگاه كسب و كارهاي پايدار(مطالعه موردي اسنپ)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت تكنولوژي - نوآوري تكنولوژي
-
سال تحصيل
1399
-
تاريخ دفاع
1402/04/19
-
استاد راهنما
دكتر مهدي غضنفري
-
استاد مشاور
دكتر بنيادي نائيني
-
دانشكده
مديريت، اقتصاد و مهندسي پيشرفت
-
چكيده
در عصر حاضر، تجارت الكترونيكي ديگر يك گزينه نيست بلكه در هر زمينهاي يك لزوم براي موفقيت تجاري است. اين تحقيق با هدف بررسي تـاثير ابعاد اقتـصاد نوآورانه و تجارت الكترونيك بر عـملكرد بنگاه ها (از نظر مشتري مداري) از ديدگاه كسب و كارهاي پايدار با مطالعه موردي سوپر اپليكيشن اسنپ صورت گرفته است. با توجه به فرضيات و سوالات مورد نظر، روش كلي در اين پژوهش از نظر هدف، كاربردي و از نوع توصيفي-پيمايشي است. جامعه آماري پژوهش حاضر را كارمندان و مديران شركت ايده گزين ارتباطات روماك با نام تجاري اسنپ، تشكيل داده است. جامعه آماري 124 نفر كه به همين منظور از جدول مورگان، تعداد 93 نفر به روش تصادفي انتخاب شد. در اين پژوهش سعي شد از پرسشنامه براي بررسي ابعاد موضوع تحقيق استفاده شود. به همين منظوردر اين پرسشنامه از طيف پنج گزينه اي ليكرت استفاده شد. تجزيه و تحليل اطلاعات پرسشنامه با استفاده از نرم افزار SmartPLS كه براساس آن مدل ساختاري در پژوهش، حاصل شد و آزمون فرضيات مورد سنجش قرار گرفتند و در اين پژوهش ميزان روايي پرسشنامه با استفاده از روش آلفاي كرونباخ، 0/969 بوده است. نتايج بدست آمده از اين تحقيـق بـر پايـه فرضـيات نشان ميدهد كه: يافته اصلي به ارتباط مثبت بين اقتصاد نوآورانه و تجارت الكترونيك، كسب و كار پايدار و عملكرد بنگاهها(از نظر مشتريمداري)، مربوط مي شود، كه يك پارادايم با منطقي مثبت را دستيافتني ميداند. بنابراين، كسبوكار پايدار اسنپ به طور مثبت تحت تأثير مسائل زيست محيطي، اجتماعي و اقتصادي است و در سطح اقتصاد ، براي بهبود كسبوكارها، شركتها تشويق ميشوند تا سرمايهگذاريهاي تحقيق و توسعه خود را در فرصتهاي رشد خود، افزايش دهند تا نوآوريهاي مدلهاي كسبوكار، منجر به عملكرد بهتر اقتصادي، زيست محيطي و اجتماعي شود.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/06/29
-
عنوان به انگليسي
Investigating the factors affecting the performance of companies (in terms of customer orientation) in the e-commerce space from the perspective of sustainable businesses (Case Study: Snapp)
-
تاريخ بهره برداري
7/9/2024 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
اميرحسين نوري
-
چكيده به لاتين
In today's era, e-commerce is no longer an option, but a necessity for business success in any field. This research aims to investigate the effect of innovative economy and e-commerce dimensions on the performance of companies (in terms of customer orientation) from the point of view of sustainable business with a case study of Snap Super Application. According to the hypotheses and questions, the general method in this research is applied in terms of purpose and descriptive-survey type. The statistical population of the current research is made up of employees and managers of Romak Communication Idea Company with the trade name Snap. Statistical population of 124 people, for this purpose, 93 people were randomly selected from Morgan's table. In this research, a questionnaire was used to examine the dimensions of the research topic. For this purpose, a five-point Likert scale was used in this questionnaire. Analyzing the questionnaire data using SmartPLS software, based on which the structural model was obtained in the research, and the hypothesis tests were measured, and in this research, the validity of the questionnaire using Cronbach's alpha method was 0.969. The results obtained from this research based on the hypotheses show that: the main finding is related to the positive relationship between innovative economy and e-commerce, sustainable business and the performance of companies (in terms of customer orientation), which achieves a paradigm with a positive logic. Knows. Therefore, Snap's sustainable business is positively influenced by environmental, social and economic issues, and at the economic level, to improve business, companies are encouraged to increase their research and development investments in their growth opportunities, so that innovations in business models lead to to better economic, environmental and social performance.
-
كليدواژه هاي فارسي
عملكرد بنگاهها(از نظر مشتريمداري) , كسب و كارهاي پايدار , تجارت الكترونيك , اقتصاد نوآورانه , اسنپ
-
كليدواژه هاي لاتين
Business performance (in terms of customer orientation) , Sustainable businesses , Electronic Commerce , Innovative economy , Snapp
-
Author
Amirhossein Nouri
-
SuperVisor
Dr. Mehdi Ghazanfari
-
لينک به اين مدرک :