-
شماره ركورد
30059
-
پديد آورنده
سيده مهگام طباطبايي توران پشتي
-
عنوان
استفاده از دادههاي زمان سفر خودرو محور و داده شناساگر لوپ براي به دست آوردن دياگرام پايه ترافيكي در سطح شبكه
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي عمران - حمل و نقل
-
سال تحصيل
1398
-
تاريخ دفاع
1401/9/6
-
استاد راهنما
دكتر رضا گلشن خواص
-
استاد مشاور
دكتر بروس هلينگا
-
دانشكده
مهندسي عمران
-
چكيده
توسعه حمل و نقل سبب افزايش تعداد خودروها و در نتيجه بيشتر شدن تردد بالاخص در معابر شهري شده است. توسعه مدلهايي كه بتواند رفتار جريان تردد را توصيف نمايد از الزامات مديريت ترافيك شهري مي باشند. دياگرامهاي اساسي ترافيك از جمله مدلهاي كلان نگر هستند كه ارتباط بين مؤلفه هاي سرعت، حجم تردد و ازدحام (چگالي) را به خوبي بيان مي كنند. اين دياگرام ها كه به دياگرامهاي پايه نيز معروف مي باشند در دو سطح كمان و شبكه قابل توسعه هستند. دياگرامهاي پايه در سطح شبكه نشاندهنده يك ارتباط ميان تعداد كل مسافران در مسير و سرعت حركت آنها ميباشد و بهعنوان يك چهارچوب مطمئن براي نظارت و كنترل ترافيك در شهرهاي بزرگ معرفي شده است و ميتوانند از طريق شبيهسازي و يا داده واقعي به دست بيايند. همچنين ميتوان از تركيب منابع داده مختلف براي بهدستآوردن دياگرام پايه شبكه استفاده كرد تا خطا را در تخمين دياگرام پايه شبكه كاهش داد. شناساگرهاي القايي، وسايل نقليه كاوشي و همينطور دوربينهاي ترافيكي سه منبع داده هستند كه بهصورت گسترده در به دست آوردن دياگرام پايه شبكه مورد استفاده قرار ميگيرند. دادههاي شناساگر القايي به طور همزمان ميتوانند تعداد خودروي عبوري و سطح اشغال خودرو برروي شناساگر را اندازهگيري ميكنند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/08/21
-
عنوان به انگليسي
Using Online Travel Time Data and Loop Detector Data for Deriving Network-wide Traffic Fundamental Diagrams
-
تاريخ بهره برداري
11/27/2023 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
سيده مهگام طباطبايي توران پشتي
-
چكيده به لاتين
The development of new methods of transportation has made trips safer, more reliable and faster. Meanwhile, a traffic model is required for planning and managing network traffic. Fundamental diagrams at the network level show a relationship between the total number of passengers on a route and their speed and are introduced as a reliable framework for traffic monitoring and control in large cities. Network fundamental diagrams can be obtained through simulation or real data. It is also possible to use the combination of different data sources to obtain the network fundamental diagram to reduce the error in estimating. Loop detectors, probe vehciles as well as traffic cameras are three data sources that are widely used in obtaining network fundamental diagrams. Loop detectors simultaneously measure the number of passing cars and the level of car occupancy on the detector. This is despite the fact that loop detectors in Tehran are only able to measure the number of passing cars, that's why there is a need for an alternative method to obtain the density of cars at the network level. In this thesis, an attempt has been made to obtain the network fundamental diagrams in a part of the urban network of Tehran using the data that are accessible in Iran
-
كليدواژه هاي فارسي
دياگرام پايه شبكه , دياگرام پايه كلان نگر , داده شناساگرهاي القايي
-
كليدواژه هاي لاتين
network fundamental diagram , macroscopic fundamental diagram , loop detector data
-
Author
Seyedeh Mahgam Tabatabaei Touran Poshti
-
SuperVisor
Dr. Reza Golshan Khavas
-
لينک به اين مدرک :