-
شماره ركورد
30122
-
پديد آورنده
شقايق رحمتي
-
عنوان
باورها و رويكرد معلمان زبان انگليسي در رابطه با تدريس حروف و مهارت خواندن در كلاسهاي آنلاين در مقايسه با كلاس حضوري به كودكان
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
زبان و ادبيات خارجي- آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1399
-
تاريخ دفاع
1402/2/31
-
استاد راهنما
نرگس هوشمند
-
استاد مشاور
شهين واعظي
-
دانشكده
گروه زبانهاي خارجي
-
چكيده
تحقيق حاضر به دنبال بررسي نگرش و ديدگاه معلمان زبان انگليسي به آموزش مهارتهاي سواد انگليسي اوليه به زبانآموزان كودك زبان انگليسي آنلاين از جنبه هاي مديريت زمان و كلاس، محتواي آموزشي و استفاده از فناوري، اصول و روش تدريس و ارزيابي و بازخورد است. به منظور فهم وجود يا عدم وجود تفاوتي قابل توجه بين بستر تدريس آنلاين و حضوري، تعداد 60 نفر معلم زبان انگليسي در اين مطالعه شركت كردند. ابزارهاي استفاده شده در اين تحقيق شامل يك پرسشنامه ساختاريافته و يك مصاحبه نيمه ساختاريافته بود. پرسشنامه پس از تجزيه و تحليل كامل ادبيات مربوطه تهيه شد. تعداد 30نفر شركت كننده به طور تصادفي در گروه آنلاين و 30 معلم ديگر در گروه حضوري انتخاب شدند. همچنين براي اعتبار سنجي يافته هاي به دست آمده از پرسشنامه، 15نفر شركت كننده براي مصاحبه ي بعدي انتخاب شدند. نتايج نشان داد كه نگرش معلمان نسبت به آموزش سواد پايه به كودكان عموماً مثبت بوده و آنها از رويكردهاي مختلفي به آواشناسي براي آموزش الفباي انگليسي استفاده مي كنند. با اين حال، معلمان تدريس حضوري را ترجيح دادند و دليل اين انتخاب را فقدان يك دوره تربيت مدرس مختص به آموزش آنلاين دانستند. يافتههاي اين مطالعه ميتواند توسط معلمان زبان انگليسي و مسئولين مربوطه براي طراحي دورههاي تربيت معلم در مورد آموزش سوادآموزي اوليه به زبانآموزان كودك به صورت آنلاين استفاده شود.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/08/29
-
عنوان به انگليسي
English Language Teachers' Beliefs and Attitudes Regarding Teaching Letters and Reading Skills in Online Classes Compared to On-Site Classes for Children
-
تاريخ بهره برداري
5/20/2024 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
شقايق رحمتي
-
چكيده به لاتين
The present study sought to investigate the attitude and vision of EFL teachers in teaching early English literacy skills to Iranian EFL young learners online in terms of time and classroom management, content and technology use, teaching methodology, and evaluation and feedback. It also aimed to find out whether there is a significant difference between online and on-site settings for this issue. To this end, 60 EFL teachers participated in this study. The instruments included a structured questionnaire and a semi-structured interview. The questionnaire was developed after a thorough analysis of the relevant literature. A total of 30 participants were randomly allocated to the online group, while another 30 teachers were assigned to the on-site group. Additionally, to validate the findings obtained from the questionnaire, 15 participants were selected for the further interview. The results showed that teachers’ attitude toward teaching early literacy to kids was generally positive and they employed different approaches to phonics to teach alphabet knowledge. However, teachers preferred on-site settings and they blamed the lack of a proper TTC course tailored for online teaching. The findings of this study can be used by EFL instructors and stakeholders for designing Teacher Training Courses about teaching early literacy to young learners online.
-
كليدواژه هاي فارسي
انگليسي به عنوان زبان خارجي , سواد , آواشناسي , زبان آموزان كودك
-
كليدواژه هاي لاتين
EFL , literacy , phonics , young learners
-
Author
Shaghayegh Rahmati
-
SuperVisor
Dr. Hooshmand
-
لينک به اين مدرک :